אוניית אקסודוס
*אוניית אקסודוס הוא שמה של אוניית מעפילים שיצאה מחופי דרום צרפת
ב-11 ביולי 1947, כשעל סיפונה 4,515 נוסעים ניצולי שואה, במטרה להגיע לארץ ישראל.
הנוסעים לא הורשו להיכנס לתחומי הארץ, והוחזרו בכוח
למחנות העקורים בגרמניה, לאחר מאבק מר.
מתוך:
מפולין לברנדייס בחדרה
אוניית גאולה
אוניית מעפילים קטנה שיצאה מבורגס שבבולגריה.
אוניית המעפילים "מדינת היהודים" - אח"י אילת
אוניית המעפילים "מדינת היהודים" אניית אח"י אילת הייתה האונייה הראשונה של חיל הים הישראלי והראשונה שהשתתפה בקרב ימי במלחמת השחרור. האונייה החלה דרכה בשנת 1927, בשנת 1947 הוסבה לאוניית מעפילים בשם "מדינת היהודים", ובאפריל 1948 הוסבה לספינת תותחים בשם אח"י אילת א-16.
אוניית המעפילים "אקסודוס"
אונייה לא חוקית, כשהגיעה לחופי ארץ ישראל היא גורשה.
מתוך:
סיפור תקומה
אוניית המעפילים "גלילה"
אניית הנוסעים "גלילה", הביאה עולים ממחנות העקורים וממחנות המעפילים בקפריסין למדינת ישראל.
אוניית המעפילים "גלילה"
אניית הנוסעים "גלילה", שהביאה את אנשי שארית הפלטה ממחנות העקורים וממחנות המעפילים בקפריסין למדינת ישראל.
אוניית המעפילים אקסודוס
קסודוס או יציאת אירופה תש"ז הייתה אוניית מעפילים, שיצאה מנמל סט שלחופי דרום צרפת ב-11 ביולי 1947, כשעל סיפונה 4,594 נוסעים ניצולי השואה, במטרה להגיע לארץ ישראל (ויקיפדיה)
אוניית המעפילים לטרון
לטרון הייתה אוניית מעפילים, נקראה על שם מחנה המעצר בלטרון, בו רוכזו בין היתר ראשי היישוב ופעילי המחתרות "ההגנה" והאצ"ל לאות מחאה כנגד שלטונות המנדט הבריטי. הפליגה מנמל לה סיוטה (La Ciotat) בדרום צרפת ב-19 באוקטובר 1946; נעצרה על ידי כוחות הצי הבריטי ונגררה לנמל חיפה ב-1 בנובמבר 1946.
אסתר שטרייט-וורצל ביססה את ההפלגה בספר "שבעת המנעולים" על הפלגה בלטרון.
אוניית המעפילים קדמה
רק בשנת -1947 נרכשה האונייה הראשונה של צים, בשותפות עם חברת "האריס אנד דיקסון" היא שופצה ושמה שונה ל"קֶדְמַה". קדמה הגיעה ארצה בקיץ 1947.
עם קום המדינה שונה שם החברה ל"צים חברת השיט הישראלית בע"מ".
מתוך:
נשלחנו לבית עולים בעתלית
אוניית המעפילים שבתאי לוז'ינסקי
אוניית מעפילים הייתה בין האוניות המעטות שהצליחו להוריד מעפילים לחופי הארץ לאחר מלחמת העולם השנייה, והודות למעורבותם של אנשי היישוב בניסיון למנוע את גירוש נוסעיה. (ויקיפדיה)
אוניית טרנסילבניה
אוניה לגאלית מפוארת שהגיעה לארץ עם עולים מרומניה משנת 1949 עד 1951.
אוניית ירושליים הנצורה
אוניית ירושלים הנצורה הייתה אוניית מעפילים. זו הייתה אוניית משא דו-תרנית עשויה עץ, בעלת מבנה רחב המגיעה לעומק של עד 4 מטרים. במקור, נקראה האונייה Ambrosiana אך שמה שונה בעקבות המצור על ירושלים במלחמת העצמאות. (ויקיפדיה)
מתוך:
סיפורו של סבא דוד אברג'ל
אוניית מולדת
הייתה אוניית מעפילים שארגן המוסד לעלייה ב' של "ההגנה". נקראה על שם הרצון הלאומי היהודי למולדת בארץ ישראל.
אוניית מחפר
אוניית מחפר (dredger) היא אונייה המצוידת במחפר ומשמשת להעמקת נתיבי שיט בנמלים, בשפכי נהרות ובתעלות, על ידי חפירה וסילוק חלק מהקרקעית באמצעים מכניים. אוניות מחפר משמשות גם להשבת חול על חופים שבלו בעקבות בליה חופית.
אוניית מעפילים
אונייה שהעלתה עולים לארץ תוך סכנה.
מתוך:
עלייה לארץ והגשמה עצמית
אוניית מעפילים
אונייה בה הפליגו יהודים רבים בדרכם לישראל בדרך לא חוקית. האוניות אורגנו בדרך כלל על ידי הישוב היהודי בארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי משנת 1934 ועד 1948.
אוניית מעפילים
כניסה בלתי חוקית של יהודים לארץ ישראל באוניות, אשר אורגנה על ידי הישוב העברי בתקופת המדנט הבריטי.
אוניית מעפילים
על סיפונה של האוניה היו ניצולי שואה, שמטרתם הייתה להגיע לארץ ישראל.
אוניית מעפילים
אוניית מעפילים היא אונייה שיצאה מנמל באירופה, כשעליה עולים רבים מארצות שונות, במטרה להגיע לארץ ישראל.
אוניית מעפילים
אונייה שבעזרתה עלו לארץ