מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תל אביב של פעם – רותי לוי

תמונה משותפת
נערה בשומר הצעיר. 1961
חוויותי בילדותי ונעורי מהעיר תל אביב

רותי בת 80, ילידת תל אביב. היא נולדה בדירת שלושה חדרים כאחות אמצעית בין שלוש אחיות. אביה היה חייט ותפר בגדים לאנשים חשובים כמו אושיות מדיניות ותרבותיות. רותי אהבה להגיע ולראות כיצד אבא שלה תופר בגדים.

רותי אוהבת את הצבע הלבן ולאכול כבד עוף. היא נהנית להאזין למוסיקה, במיוחד לשיריה של חווה אלברשטיין. יש לה שני חתולים וכלב, היא צופה בסרטים רומנטיים ועושה הליכות. רותי גם אוהבת להקשיב לאנשים ולדבר עם ארבעת ילדיה ושמונת נכדיה.

רותי התחילה לנגן בגיל 5 בקונסרבטוריון בתל אביב, ניגנה שנים רבות בפסנתר. היא זוכרת שבילדותה לא היו שפע של משחקים, היא אהבה לשחק במשחקים כמו חמש אבנים וקלאס.

בהמשך חייה, התחילה רותי ללכת לתנועת הנוער "השומר הצעיר". בשומר הצעיר היו עושים פעולות, שרים שירים ומשחקים בכל מיני משחקים. לפני כל פעולה היה מפקד – המדריך היה מעביר חומר וגם בשבתות היו נפגשים לפעולות.

אחרי כיתה יא' עזבה רותי את תנועת "השומר הצעיר" מכיוון שהיא התחילה ללמוד כיצד להיות אחות רפואית. אחותה של רותי התגוררה בקיבוץ אדמית והיא הייתה נוסעת לבקר אותה בכל פעם שהיה לה חופש מבית הספר לאחיות. באחת מהפעמים בהן הגיעה לבקר את אחותה, פגשה בעמוס שהגיע להתנדב, מאז הם נהיו בקשר, בהמשך גם התחתנו, הביאו ארבעה ילדים לעולם ונשואים כבר 60 שנים.

בתמונה – חפץ מיוחד: חמש אבנים – אוסף של אבנים שרותי אספה בטיולים ברחבי הארץ.

תמונה 1

 

הזוית האישית

המפגש עם התלמידים היה מסקרן, תחילה הייתה התרגשות רבה, אנחנו היינו חדשים לתלמידים והם היו חדשים גם לנו אך התרגלנו האחד לשני. ככל שהמפגשים העמיקו כך גם הקשר עם התלמידים. שמחתי לשמוע אודתיהם ושמחתי להשמיע את סיפורי.

מילון

קוסרבטוריון
קונסרבטוריון הוא מוסד ללימודי מוזיקה, כולל אקדמיה למוזיקה. בישראל המשמעות המקובלת היא מסגרות חינוך בלתי פורמלי, המיועדות לילדים ובני נוער, שמקיימות את הלימודים בשעות אחר הצהריים ולעיתים משולבות במתנ"סים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חמש אבנים היה משחק בין שני ילדים ובו 6 מהלכים. במסגרת המשחקים השונים שהיו זה היה המשחק האהוב עליי מכולם“

הקשר הרב דורי