מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורים לאורך השנים – יורם קורן

החתונה של סבי וסבתי
כשסבי היה בן שנתיים
בר המצווה, חתונה, חינוך

שמי מיי, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי אני מעלה סיפור אודות סבי, יורם קורן, אל מאגר המורשת של התכנית.

סבי למד בבית הספר איתמר בן אבי עד כיתה ז', שבו למדתי גם אני ואחיי עד סוף כיתה ו'. באותם ימים, בית הספר היה מחולק לשני חלקים: החלק הראשון היה בית ספר איתמר, שכלל את הכיתות א'-ח', והחלק השני היה בית הספר שאול טשרניחובסקי, שבו למדו מכיתה ח' עד יב'.

כיום, בית הספר איתמר נמצא באותו מיקום אך עבר שיפוצים לאורך השנים, ובית הספר טשרניחובסקי הועבר למיקום שונה. סבי היה ממייסדי המחזור הראשון של בית ספר איתמר. הוא תמיד נהג לספר לנו סיפור קצר שהוא בחיים לא ישכח: האופניים הראשונים שהוא קיבל נגנבו לו משטח בית הספר איתמר, ועד היום הוא אפילו זוכר מאיפה גנבו אותם. מגיל 13 עד סיום בית הספר התיכון, למד וחי סבי בקיבוץ משמר העמק, שם למד את אותם מקצועות כלליים כמו בבתי ספר אחרים. הקיבוץ לא היה דתי בשום בחינה, אפילו לא היה בו בית כנסת, ושם גם סיים את לימודיו. לאחר התיכון, למד סבי שנתיים דרמה ותיאטרון באוניברסיטת רמת אביב.

בר המצווה של סבי

בר המצווה של סבי נערכה בשנת 1957. סבי עלה לתורה כמו כל בן ישראל, ומיד לאחר מכן הוזמנו כל הדודים והמשפחה לחגוג איתו ולשמוח בשמחתו. לפי זיכרונו, לאחר הטקס המרגש, מה שבעיקר סיקרן אותו היה איזה מתנות הוא יקבל. בזמנו, השמחות בעם ישראל נערכו בצורה צנועה בהרבה יותר מאשר החגיגות בימינו, כך שכל מתנה קטנה וכל בן משפחה שהוזמן ובא הייתה שמחה גדולה.

סיפור החתונה של סבי וסבתי

סבי וסבתי התחתנו באולם בית ציוני אמריקה שבתל אביב. משפחתה של סבתי הגיעה מצרפת, וסבי היה ילד יחיד. מהצד שלו הגיעו חברים וההורים, רוב משפחתו ניספו בשואה. אח של סבתי הסריט את כל החתונה, ואפילו עדיין יש לנו את הקלטת.

ליל כלולותם: מאחר שלא היה לסבי ולסבתי כסף מיותר לחגוג את ליל כלולותם, הם תכננו ללכת לשפת הים בנתניה. בסיום מסיבת חתונתם, הגיע במפתיע אח של סבתי ומסר להם את מתנת החתונה. במעטפה הייתה הזמנה לבלות את ליל כלולותם במלון שנחשב לאחד מן המלונות המפוארים בעיר. למחרת בבוקר הצטרפו מספר חברים קרובים לארוחת בוקר על מרפסת חדרם הצופה אל הים.

הזוית האישית

מיי: אני וסבי נהנינו מאוד מהעבודה המשותפת ובזמן העבודה המשותפת גיליתי הרבה דברים על העבר של סבי. נהנינו מזמן האיכות ביחד.

מילון

ליל כלולות
ליל החתונה.

בית ציוֹני אמריקה
בית ציוֹני אמריקה הוא מרכז תרבות ברחוב אבן גבירול פינת רחוב דניאל פריש בתל אביב. הבניין נוסד ביוזמת ארגון ציוני אמריקה בתחילת שנות ה-50 של המאה ה-20 והיה לאחד ממרכזי התרבות הראשונים בעיר. במקור נועד המוסד להתקיים כבית תרבות לשירות ציבור דוברי האנגלית ובעבר אף פעלו במקום האולפנים לעברית של עיריית תל אביב. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מי שלא עושה לא טועה“

הקשר הרב דורי