מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של שושנה ססי בארץ ישראל

תמונה משפחתית
המשפחה בחתונה
שושנה ססי עלתה לישראל במבצע עזרא ונחמיה בגיל חמישה חודשים

כאשר הגיעה השמועה על הקמת מדינת ישראל אל חבל הולדתי בעירק, כל היהודים החלו לחוש את פעמי המשיח ורצו לעלות לארץ ישראל וכך גם משפחתי, הורי ז"ל, אחי ואחיותיי.

 העלייה במבצע עזרא ונחמיה

"מבצע ערא ונחמיה, הקרוי גם מבצע בבל או מבצע עולי בבל, הוא מבצע העלאת יהודי עיראק לישראל כחלק ממבצעי העלאת היהודים לישראל במהלך שנות ה-50. המבצע קרוי על שמם של עזרא ונחמיה, מנהיגי היהודים בבבל ובארץ ישראל בתחילת תקופת בית שני. (ויקיפדיה) לצערי הרב, נאלצנו לעלות באיחור קל של חצי שנה מאחר ואחי הגדול נחטף על ידי הערבים ולקח זמן עד שפדינו אותו.

עליתי לארץ בשנת 1950 מעירק עם משפחתי כשהייתי תינוקת בת חמישה חודשים.

בתחילה שיכנו אותנו במחנה עולים עתלית באוהלים בגשם ובקור, לאחר תקופה העבירו אותי ואת משפחתי למחנה עולים בגבעת ברנר (מעברה). גם שם התגוררנו באוהלים בתנאים קשים, לאחר תקופה במעברה קיבלנו צריף קבוע בקריית עקרון.

באותה תקופה המצב הכלכלי שלנו היה בכי-רע ועל כן נאלצנו אני אחותי וחברותיי לעזור בפרנסת הבית כבר בילדותנו, בגיל 7-8. הצטרפנו לעבודה חקלאית במושב בית-אלעזרי וכך יכולנו לעזור בפרנסתנו בבית וגם זכינו בירקות טריים שהיו מצרך מבוקש באותה תקופה.

המשפחה בחתונה

תמונה 1

יחד עם העבודה, הייתה לי ילדות נפלאה ויפה מאוד. בבית הספר היינו משחקים עם חברים וחברות בקלאס, חבל, קפיצה, 5 אבנים ועוד… היינו משפחה מגובשת מאוד, וכך גם היום.

הוריי חינכו אותנו גם ללמוד וגם לעבוד, אך תמיד להיות שמחים במה שיש לנו!

הייתה לי ולמשפחתי שמחת חיים למרות כל הקשיים – בעלייה ובהתיישבות בארץ.

"כי אין כמו ארץ ישראל!"

הזוית האישית

שצריך להודות להודות על מה שיש לנו ולהגיד תודה על הכל. לא להיות מפונקים ולעזור להורים. שתמיד צריך להיות בשמחה ולחייך לא חשוב מה קורה. ושאין כמו ארץ ישראל!

מילון

מעברה
מחנה עולים

מבצע עזרא ונחמיה
מבצע עזרא ונחמיה, הקרוי גם מבצע בבל או מבצע עולי בבל, הוא מבצע העלאת יהודי עיראק לישראל כחלק ממבצעי העלאת היהודים לישראל במהלך שנות ה-50. המבצע קרוי על שמם של עזרא ונחמיה, מנהיגי היהודים בבבל ובארץ ישראל בתחילת תקופת בית שני. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תמיד להיות שמחים במה שיש לנו!“

”כי אין כמו ארץ ישראל“

הקשר הרב דורי