מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של מאירה גלעדי בשכונת פלורנטין

סבתא מאירה בצעירותה
מאירה, צחי בנה באמצע ודלית בתה בצד ימין
סיפור חייה של סבתא מאירה

שמי מאירה ורד

נולדתי בתל אביב בשנת 1944, להורים ילידי הארץ, אסתר ודוד. את ילדותי העברתי בשכונת פלורנטין, שם גדלתי ושיחקתי עם חבריי ברחובות. שיחקנו מחבואים, קפצנו בחבל, טיפסנו על עצים וחווינו הרפתקאות יום-יומיות.

למדתי בבית הספר גאולה, שם התמקדנו בלימודים עיוניים ובמלאכות יד, כמו תפירה וסריגה. מערכת היחסים עם המורים הייתה שמרנית וקפדנית, והם היוו עבורנו דמויות סמכותיות. בגיל 14 הצטרפתי לתנועת "צופי קהילה", שם ביליתי זמן רב בפעילויות חברתיות, טיולים וערכים.

שירתי בצה"ל בפיקוד מרכז רמלה, שם עבדתי כפקידה של קצין הסגל. נהניתי מאוד מהשירות הצבאי, מהאחווה ומהחברויות שנוצרו. בחופשת השחרור הכרתי את בעלי קוקי (שלום), והתחתנו בגיל 21. נולדו לנו שלושה ילדים: בת בכורה (דלית) ושני בנים (צחי ותומר).

עבדתי במשך שמונה שנים בבנק, אך תמיד ידעתי שאני רוצה לגדל ולעבוד עם ילדים. פתחתי משפחתון לגיל הרך בביתי, בו אני מגדלת תינוקות עד היום. אני אוהבת את העבודה שלי, את האפשרות לתת לילדים אהבה, חום ותמיכה, ולראות אותם גדלים ומתפתחים.

במהלך חיי אהבתי ליהנות מבידור פשוט: רדיו, בתי קולנוע, מסיבות עם חברים. אהבתי במיוחד את שירי הלהקות הצבאיות, שהיוו חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית באותה תקופה.

מאכלים משפחתיים – המסמלים את בית אבא ואימא 

במטבח שלי מככבים שני מתכונים משפחתיים אהובים: סופריטו (צלי, עוף או בשר עם תפוחי אדמה בבישול איטי) ושעועית אדומה עם אורז לבן. את המתכון לסופריטו קיבלתי מאמי, ואני נוהגת להכין אותו בחגים עם כל המשפחה. זוהי מנה מיוחדת וטעימה, שמסמלת עבורי את החום והאהבה של בית אבא ואימא. השעועית האדומה עם אורז לבן היא מנה שסבתא שלי נהגה להכין, בעיקר בימי שלישי, שהיו ימי כביסה עמוסים. זוהי מנה פשוטה ומהירה להכנה, אך משביעה ומזינה. היא מזכירה לי את ילדותי ואת הערכים של צניעות ופשטות שגדלתי עליהם.

החיים שלי היו מלאים בהרפתקאות, אהבה, משפחה וחברים. אני אסירת תודה על כל מה שחוויתי ועל כל מה שיש לי.

מאירה, צחי בנה באמצע ודלית בתה בצד ימין

תמונה 1

הזוית האישית

עמית: הפרוייקט היה מעצים, ועזר לי לחזק את הקשר עם סבתא שלי מאירה.

השנה בחרנו להשתתף במסגרת המעורבות החברתית בבית ספרנו בתוכנית הקשר הרב דורי. במסגרת פרויקט נראטיב 4, אותו הובילה המורה טליה נתנזון. במפגשי התוכנית נפגשנו עם הסבים והסבתות, שמענו את סיפוריהם ותעדנו את הסיפורים בגוף ראשון. במפגש הסיום החגיגי שיתקיים בתאריך 4.6.24 בבית הספר, נשב בקבוצות וכל אחד מאיתנו יציג את הסיפור שהוא כתב יחד עם  הסבים והסבתות. המפגש החגיגי יתקיים בנוכחות ורד אסולין – מנהלת בית הספר, טליה נתנזון – רכזת נראטיב 4, תמר וולף – מחנכת הכיתה ועפרה ארליך – מנחת תוכנית הקשר הרב דורי.

מילון

סופריטו
צלי, עוף או בשר עם תפוחי אדמה בבישול איטי

ציטוטים

”אני אסירת תודה על כל מה שחוויתי ועל כל מה שיש לי.“

הקשר הרב דורי