מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הניצחון של סבא דגי פלכטר ושל מכבי ת"א

סלפי שלי עם סבא דגי
סבא שלי עם מכבי ת"א בחגיגות הניצחון
סבא דגי החל כשחקן מכבי ת"א והמשיך ללוות אותה לאורך השנים כפיוזותרפיסט

שמי אור, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבא שלי, דגי פלכטר. יחד אנו מתעדים את סיפור חייו ומנציחים אותו במאגר המורשת של התכנית.

וכך סיפר לי סבא דגי: "היום אני בן 73, לאחר קריירה ארוכה ומשמעותית בספורט הישראלי. עד גיל 21 שיחקתי בקבוצת הכדורגל של מכבי ת"א. בהיותי שחקן כדורגל זכיתי באליפויות רבות ובגביעי מדינה. לאחר מכן, נסעתי ללמוד פיזיותרפיה באוניברסיטת קולומביה בארה"ב. שם קיבלתי מלגה כשחקן כדורגל מצטיין ושיחקתי בקבוצת אוניברסיטת קולומביה.

בשנת 1973, כשהחלה מלחמת יום כיפור, כמו שכולם חזרו לארץ בעקבות אירועי ה-7.10.24, גם אני חזרתי להילחם במלחמה. אני זוכר את שיחת הטלפון עם אבא שלי, לאון, שאמר לי ללכת תמיד בעקבות הלב ואם זה מה שאני מרגיש, אז עליי לחזור לארץ להילחם. עם סיום המלחמה המשכתי בלימודי פיזיותרפיה מתקדמים גם בוינגייט.

במקביל, הוקמה בארץ לראשונה, על ידי דוד שלי, יצחק איז'ו המאירי, קבוצת כדורעף של אגודת מכבי ת"א. הקבוצה הוקמה כדי לתת "פייט" עירוני לקבוצות הקיבוצים ששלטו בליגה בארץ. לקחתי חלק במשחקי הקבוצה כשחקן וכן עבדתי בה כפיזיותרפיסט. בכל שנה הקבוצה התקדמה והעפילה ליגות, עד אשר בשנת 1976, היא הפכה לקבוצה העירונית הראשונה המובילה בארץ וזכינו באליפות המדינה ובגביע המדינה.

חגיגות אליפות המדינה

תמונה 1

מאז, הקבוצה נחשבת לאחת הקבוצות הבכירות והטובות ביותר בליגת הכדורעף בישראל והיא מחזיקת גביע המדינה גם בשנת 2024. פרט לכך, היא הקבוצה היחידה שעשתה היסטוריה והשתתפה בגמר אליפות אירופה.

בהמשך, הצטרפתי למועדוני הכדורסל כפיזיותרפיסט ספורט בכיר. ליוויתי חמש שנים את קבוצת הכדורסל של הפועל ת"א, עימה זכיתי בפעם הראשונה בהיסטוריה בגביע המדינה.

עם גביע המדינה

תמונה 2

פרט לכך, סייעתי למועדוני הכדורסל של קבוצות שונות, ביניהן רמת השרון, אליצור נתניה, בני יהודה ועוד.

את תקופת הזמן הארוכה ביותר ביליתי בקבוצת הכדורסל בוגרים של מכבי ת"א. עימה זכיתי במספר גביעי אירופה ביורוליג – ליגת הכדורסל האירופית לקבוצות הבכירות ביותר ביבשת.

גביע היורוליג

תמונה 3

כמו כן, זכיתי בעשרות אליפויות של מדינת ישראל ובגביעי המדינה.

עבדתי עם טובי אנשי הספורט בארץ, שחלקם הפכו להיות מסמליה. חלקנו יחד קשיים, אכזבות וניצחונות. היו המון אתגרים שהצלחתי לנצח ואני גאה על פועלי. עברתי חוויות מיוחדות שמעטים האנשים שזוכים להן. המשפחה שלנו חיה חיים מלאי התרגשויות ושיאים והיינו בפסגות הספורט בעולם.

חגיגות וגביעי ניצחון לקבוצה

תמונה 4

כמו כן, זכיתי בעשרות אליפויות של מדינת ישראל ובגביעי המדינה.

עבדתי עם טובי אנשי הספורט בארץ, שחלקם הפך להיות מסמליה, חלקנו יחד קשיים, אכזבות וניצחונות. היו המון אתגרים שהצלחתי לנצח ואני גאה על פועלי. עברתי חוויות מיוחדות שמעטים האנשים שזוכים להן. המשפחה שלנו חיה חיים מלאי התרגשויות ושיאים היינו בפסגות הספורט בעולם.

רגעי השיא עם הקבוצה

תמונה 5

לסרטון המתעד הוקרה לשסבא דגי פלכטר – לחצו על הקישור

היום, אני מביט בגביעים הרבים וכל אחד אוצר בתוכו סיפור בצבעים מרהיבים ונוצצים, אבל הזכייה הגדולה בחיי, היא שזכיתי להיות סבא שלך ולהעביר לך את מורשת הספורט. חינכתי אותך להיות הטוב ביותר, חינכתי אותך למצויינות, זאת לצד נתינה לחלש ממך ואהבת האדם.

עם סבא באיצטדיון

תמונה 6

הזוית האישית

אור הנכד המתעד: נהניתי מאוד להיפגש עם סבא, לראיין אותו ולשמוע ממנו את הסיפור שלו.

סבא דגי: היום, אני מביט בגביעים הרבים וכל אחד אוצר בתוכו סיפור בצבעים מרהיבים ונוצצים, אבל הזכייה הגדולה בחיי היא שזכיתי להיות סבא שלך ולהעביר לך את מורשת הספורט. חינכתי אותך להיות הטוב ביותר, חינכתי אותך למצוינות, זאת לצד נתינה לחלש ממך ואהבת האדם. תמיד תזכור שסבא אהב אותך ולימד שאין דבר העומד בפני הרצון. השמיים כבר מזמן אינם הגבול… לך בעקבות הלב.

מילון

יורוליג
יורוליג (באנגלית: EuroLeague) הידועה גם בשם טורקיש איירליינס יורוליג (באנגלית: Turkish Airlines EuroLeague) עקב חסות מסחרית, היא ליגת כדורסל אירופית פרטית לקבוצות הבכירות ביותר ביבשת. משנת 2001, היורוליג מנוהל ומאורגן על ידי חברת יורוליג בסקטבול. נחשבת לליגה השנייה בטיבה בעולם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תמיד תזכור שסבא אהב אותך ולימד שאין דבר העומד בפני הרצון, השמיים כבר מזמן אינם הגבול.. לך בעקבות הלב“

הקשר הרב דורי