מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הגננת של המושב – רבקה מנדלוביץ

סבתא רבקה יחד עם אורי
בפורים, התחפושת שאימא הכינה לי
עד היום בימי שבת באים אלי הביתה ילדים מהשכונה ואני מעבירה שעות סיפור

שמי רבקה מנדלוביץ לבית שאולוב, נולדתי וגדלתי במושב כפר ברוך שבעמק יזרעאל. אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי אורי, ואני שמחה לשתף אתכם בסיפור חיי, משורשיי בעמק יזרעאל ועד להיותי גננת אהובה בנוף הגליל.

הגננת של המושב

אני, רבקה בת פרידה ואביי שאולוב, נולדתי בשבת בחודש כסליו בשנת 1954 בבי"ח העמק בעפולה. גדלתי במושב כפר ברוך שבעמק יזרעאל, אחות ליצחק אחי הבכור, ואחות לזכאי ובלה וסיגל הקטנים ממני.

אבא שלי היה איש שמח והיו לו הרבה חברים, להם היה מספר סיפורים, לרוב סיפורי צדיקים וחוכמה מהתורה, ואהב לספר בדיחות. אהבתי לשמוע את הסיפורים עם מוסר ההשכל, נראה שזה השפיע עלי לטובה וגם אני אוהבת לספר סיפורים עם מוסר השכל.

היו לי חברות איתן שיחקתי אחרי הלימודים: גיטה ז"ל, רונית סגלוביץ, רבקה מזרחי, חנה, שושנה, רוני כופר, ומיכה שטיין. הייתי בגן הילדים שבכפר ברוך, ולאחר מכן למדתי בביה"ס היסודי בנהלל. אוטובוס צהוב היה מגיע בכל בוקר להסיע אותנו ללימודים. התחביבים שלי היו לטפס על עצים, לשחק מחבואים, לרכב על אופניים, לשחק בבובות, לרכז ילדים לפעולה.

כשסיימתי לימודים בביה"ס היסודי, המשכתי ללמוד בתיכון בביה"ס החקלאי ויצו בנהלל עוד ארבע שנים. בסיום הלימודים המשכתי ללימודי מקצוע, ועברתי ללמוד בסמינר מורים וגננות במסלול הגיל הרך, כי אהבתי ילדים.

בינתיים התחתנתי עם אדם מנדלוביץ, ועברתי לגור בנצרת עלית, שהיום קוראים לה נוף הגליל. נולדו לי ארבעה ילדים מקסימים: שי הבכור, גיא השני, מאיה השלישית וקשת בת הזקונים. גידלתי את ילדיי באהבה ובשמחה גדולה.

כגננת צעירה נבחרתי להנחות את טקס יום העצמאות וחג השבועות לילדי הגנים בעיר. נהגתי לצאת לטיולים עם ילדי הגן ואהבתי לספר סיפורים ועוד הרבה פעילויות מגוונות. עד היום בימי שבת באים אלי הביתה ילדים מהשכונה ואני מעבירה שעות סיפור. גם במתנ"ס במהלך השבוע. נשארתי גננת בנפשי עד היום.

הזוית האישית

אורי הנכד המתעד: סבתא רבקה בשבילי היא טובת לב, שתמיד משחקת איתי ומלמדת אותי דברים חדשים. אנחנו תמיד מדברים מסביב לשולחן השבת וזה מאד מעניין אותי. אני אוהב אותה מאוד מאוד.

סבתא רבקה: נהניתי לספר לאורי את הסיפור שלי, נהניתי מהמפגשים וזה חיזק בינינו את הקשר.

מילון

סמינר
בית מדרש למורות וגננות.

ציטוטים

”נשארתי גננת בנפשי עד היום“

הקשר הרב דורי