מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שירותי הצבאי – שמחה לביא

נעה וסבתא שמחה
סבתא בצבא
סבתא הייתה מקפלת צנחנים ודגלנית

שמי נעה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבתי, שמחה לביא. יחד אנו מתעדות את סיפור מחייה של סבתי ומנציחות אותו במאגר המורשת.סבתא שמחה נולדה בשנת 1960.

וכך סבתא סיפרה לי: "בגיל 18, מיד אחרי סוף כיתה י"ב, החלטתי להצטרף לשנת שירות בנח"ל ביחד עם חבריי מבית הספר ומהאזור. השירות היה בקיבוצים ואני שירתתי בקיבוץ ניצנים. לאחר חצי שנה החלטתי לעזוב את השירות ולהתגייס לצה"ל מפני שראיתי שהשירות בקיבוץ לא ענה על הציפיות שלי.

במהלך הטירונות עברנו הכשרה סטנדרטית שהכינה אותנו למסגרת החדשה שאליה נכנסנו. החוויה הייתה קשה בהתחלה, מבחינה פיזית וגם מבחינה מנטלית. היינו ביחד כל הזמן והייתה ציפייה מאיתנו לעמוד בזמנים.

עם סיום הטירונות הציגו לנו לאילו תפקידים אנחנו יכולות להתמיין, ואני בחרתי להתמיין ליחידת הצנחנים בתור מקפלת מצנחים. במהלך אחת הטיסות בקורס צניחה היה חייל שלא נפתח לו המצנח ובדקה התשעים הוא הצליח לפתוח את המצנח הרזרבי. כחלק מהתפקיד עברתי קורס צניחה בנוסף לקורס מפקדות מקפלות והייתי דגלנית ביום העצמאות בטקס עם נשיא המדינה.

במהלך ערב יחידה שארגנו המפקדים שלנו פגשתי את ישראל והתערבנו שאם הערב ייגמר בזמן שאני צריכה שייגמר, הוא יבוא איתי לאשקלון, ואם הערב יתעכב וייגמר מאוחר יותר, אז אני אסע איתו לפתח תקווה. הפסדתי בהתערבות ונסענו לפתח תקווה, ומאז היינו בקשר, עד ה-16.8.83 שבתאריך זה התחתנו ונולדו לנו שלוש בנות מקסימות. עדי הבכורה היא אימה של נעה."

הזוית האישית

סבתא שמחה: היה לי מאוד כיף לשבת עם נכדתי ולספר לה את סיפורי.

נעה הנכדה המתעדת: היה לי כיף לשמוע את סיפורה של סבתא שלי. נהניתי מזמן האיכות ולמדתי כמה סבתא שלי אמיצה וגיבורה.

מילון

נח"ל
נוער חלוצי לוחם.

ציטוטים

”סבתא תמיד צודקת “

הקשר הרב דורי