מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עמוס והים – סיפור חיים

מעמיקים את הקשר
תמונה מהפנימיה
שנות ילדותי בפנימיה במהלך מלחמת העולם השנייה

שמי יהודה, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד את עמוס לוי ומנציח את סיפורו במאגר המורשת.

עמוס נולד ב-4 במאי 1940 בעיר ירושלים. מהילדות ועד היום, הוא אוהב לאכול חצילים בטחינה, להאזין למוזיקה קלאסית, לטייל, לעבוד בגינה ולקרוא ספרים. עמוס מחזיק גם כלבה וחתולים בביתו, ובחייו יש מקום חשוב למשפחתו – ילדיו ונכדיו. בנוסף, הוא חובב כדורסל וכדורעף, אך הכי הרבה הוא אוהב את הים.

בגיל ארבע, במהלך תקופת מלחמת העולם השנייה, הגיע עמוס לפנימיה לילדים בפרדס חנה. באותה תקופה, האזור שימש כמקום משכנה של מחנות חיילים אוסטרלים מהצבא הבריטי. עמוס זוכר בחום את הטיולים של קבוצת הילדים, במהלכם החיילים חילקו להם סוכריות, מה שהוסיף לשגרת היום המתוחה מעט מתיקות ושמחה.

אמו של עמוס הייתה מגיעה לבקר אותו בפנימיה. עמוס היה מתלבש חגיגי בימים שבהם היא הגיעה, והמפגשים הללו השאירו בו זכרונות נעימים וחמים.

במהלך נעוריו, מצא עמוס חיבה מיוחדת לעבודות מלאכה ונגרות. הוא יצר דברים שונים, ובין היתר הכין קופסת עץ שבה שמר חפצים קטנים, כמו המפוחית שלו.

קופסת העץ של עמוס

תמונה 1

עמוס הכיר את אשתו רותי בקיבוץ אדמית. הוא הגיע להתנדב שם ופגש במקרה את רותי, שהגיעה לבקר את אחותה בקיבוץ. הם נשואים כבר 60 שנים ויש להם ארבעה ילדים ושמונה נכדים.

עמוס ורותי בילו חיים מלאים ומשותפים, תוך שהם מקיפים עצמם במשפחה אוהבת ומלוכדת. סיפורם הוא עדות לכוחם של חיבור ואהבה, שהצליחו לחצות זמנים ומקומות, ולהשאיר חותם עמוק בלבם של כל בני משפחתם.

הזוית האישית

עמוס: התכנית הייתה חוויה מעניינת ונעימה, יהודה תמיד קיבל אותי בזרועות פתוחות, הרגשתי שיש לתכנית חשיבות עבור התלמידים וזה נתן לי תחושה מאוד טובה.

מילון

פנימיה
בֵּית מְגוּרִים לַתַּלְמִידִים הַלּוֹמְדִים אוֹ מְבַלִּים בְּמוֹסָד מְסֻיָּם: בֵּית הַסֵּפֶר הַחַקְלָאִי עִם פְּנִימִיָּה. קַיְטָנָה עִם פְּנִימִיָּה.

ציטוטים

”כשהייתי בפנימיה ואימא היתה מגיעה לבקר היו מלבישים אותי בבגדים חגיגיים לכבוד הביקור. לבשתי מכנסי צמר קצרים עם כתפיות“

הקשר הרב דורי