מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור עלייתה של סבתא אסיה מרוסיה לישראל

אני מנסה להירדם על סבתא שלי
סבתא שלי על בימבה ואני מסיעה אותה
חייה של סבתא אסיה (אנסטסיה)

שמי אסיה רויז, נולדתי באוקראינה בעיר צ'רנוביץ בשנת 1955. עליתי לארץ עם משפחתי (ההורים שלי ואחותי) בשנת 1973. אבא ואימא שלי ילידי ברית המועצות, בין השנים 1942-1945 הם היו במחנה עבודה בזמן השואה.

הילדות שלי הייתה מאוד עליזה ושמחה. למדתי עשר שנות לימוד כולל יסודי ותיכון. בילדותי המשחקים האהובים עליי היו בדמינטון, כדורסל וטניס שולחן.

עליתי לארץ עם הוריי ואחותי בשנת 1973 ונשלחנו לעיר נתניה, קיבלנו מגורים. אבא שלי התקבל לעבודה בתעשייה צבאית, אימא שלי הייתה עקרת בית. אני ואחותי נשלחנו לאולפן שבקיבוץ משמר השרון כדי ללמוד עברית והלימודים היו כחצי שנה. בגמר הלימודים חזרתי להוריי לנתניה והתקבלתי ללימודי הנהלת חשבונות.

הכרתי את בעלי דרך חברים של ההורים שלי. התחתנתי עם בעלי דב יעקובוביץ בשנת 1975 ולאחר שנה נולדה בתי הראשונה ענת וקראנו לה בשם זה כי אהבתי את השם ענת, לאחר חמש שנים ילדתי את בני צביקה ולו קראנו על שם סבא של בעלי שנפטר מספר חודשים לפני הלידה.

כיום אנחנו חיים בארץ 49 שנה, יש לנו ארבעה נכדים נפלאים שהבכורה מהם היא פריאל המקסימה.

הזוית האישית

הנכדה פריאל: היה לי כיף לראיין את סבתא שלי ולמדתי דברים שלא ידעתי עליה קודם.

סבתא אסיה: היה לי העונג לספר ולעבוד יחד עם נכדתי.

מילון

ברית המועצות
ברית המועצות הייתה מעצמת על. לאחר מלחמת העולם השנייה היא הייתה אחת משתי מעצמות-העל בעולם. בברית המועצות שלטה המפלגה הקומוניסטית ושיטת הממשל הייתה ריכוזית, אף כי ניתנו סמכויות מסוימות גם ל-15 הרפובליקות דוברות-הרוסית שמהן הורכבה המדינה.

ציטוטים

”המסר שלי לדור הצעיר הוא: צריך לשאוף תמיד להצלחה“

הקשר הרב דורי