מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של עמנואל חסון

מתוך מפגש תיעוד בתכנית (אילוסטרציה)
מפגש כללי בתכנית הקשר הרב דורי (אילוסטרציה)
העלייה לארץ והתגברות על קשיים

שמי עמנואל, נולדתי בטורקיה בשנת 1951, ועליתי לארץ ישראל בשנת 1962 כילד צעיר. ההתחלה הייתה קשה מאוד, לא היו לי חברים ובכיתי הרבה רציתי לחזור לטורקיה. כשעלינו לארץ מטורקיה, בהתחלה גרנו בבת ים. כאמור, זאת הייתה תקופה קשה בשבילי. לקח לי שנה להתרגל לארץ ולרכוש חברים חדשים.

בהתחלה היה לי ממש נחמד עם החברים ועד היום אני בקשר טוב עם כל החברים שלי וכשאני מגיע לישראל לביקור תמיד נפגשים ומעלים זיכרונות. אנחנו חברים 60 שנה.

בילדותי, בבית הספר היה לי קשה כי אני לא ידעתי עברית והיה ממש קשה. למשל בכיתה לא קיבלתי מספיק עזרה מהמורים אז זה תסכל אותי מאוד. רק לאחר שלוש שנים הצלחתי להשתלב בבית הספר ולהרגיש הצלחה. הייתה לי מורה פרטית שעזרה לי שלוש פעמים בשבוע. המקצוע החזק ביותר שלי בבית הספר היה מתמטיקה. והובלתי בכיתה בתחום. חזרתי בכל יום בשעה 15:00. לא הייתי עושה שיעורים ויחד עם זאת ואהבתי את המורה שלי למתמטיקה. כשהייתי  בן 11 עבדתי  בסופי השבוע ובחופשת הקיץ.

הזוית האישית

הסיפור הקצר תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, בשנת לימודים תשפ"ב. 

מילון

עמנואל
עמנו אל היה בנו של הנביא ישעיה. בספר ישעיה מוזכר עמנואל כאשר ישעיה הלך יחד עם בנו שאר ישוב אל אחז המלך כדי לומר לו שלא ינצחו אותו פקח בן רמליהו מלך ישראל ורצין מלך ארם, שצרו על ירושלים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”רק לאחר שלוש שנים הצלחתי להשתלב בבית הספר ולהרגיש הצלחה. הייתה לי מורה פרטית שעזרה לי שלוש פעמים בשבוע“

הקשר הרב דורי