מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא שכזאת – דליה סוויסה

סבתא דליה כיום
פעילות כללית במסגרת התכנית
סבתא דליה מספרת לנכד אביב

שמי אביב בן דוד, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבתי, דליה סוויסה. יחד, אנו מתעדים סיפור מחייה של סבתא.

לסבתא שלי קוראים דליה סוויסה וכיום היא בת 60, היא נולדה בארץ בעיר חדרה.

הילדות של סבתא דליה

סבתא דליה נולדה בשנת 1962, בגבעת אולגה ג'. רוב הזמן שיחקה עם חברים שלה במחבואים, חמש אבנים, תופסת, קלאס ועוד, בעיקר העבירה את הזמן בבית הספר. שם בית הספר של סבתא היה אולגה טאקס. היא גם בילתה זמן במועדון שכונתי שהיא הייתה חלק ממנו בעבר. סבתא סיפרה לי שבבית שלה היה כלב, היא והאחים והאחיות שלה היו משחקים איתו ביחד למרות שהכלב היה בעיקר של אימא שלה.

תקופת בגרות

סבתא דליה מעולם לא עשתה את בחינות הבגרות בבית הספר מכיוון שלא הרגישה בזה צורך וההורים שלה הסכימו, היא נהגה לצאת עם חברים למועדון השכונתי שהייתה בו, לים, לקולנוע לגני משחקים ועוד. היא אהבה (ועדיין אוהבת) לשמוע מוזיקה באנגלית ובמיוחד את בריטני ספירס, שהייתה דמות להערצה בשבילה.

סבתא דליה לא הייתה בצבא מכיון שבגיל 16-17 כבר הייתה נשואה עם ילדים – זה מה שהיה מקובל בזמנו בעדה המרוקאית. סבתא קיבלה פטור מלהתגייס כדי לטפל באבא שלי ובאחים ואחיות שלו.

משפחתה כיום

כיום סבתא גרה לבד בנתניה, לפעמים היא עובדת במשק בית. היא לא כל כך בקשר עם משפחתה מכיוון שהם גרים מאוד רחוק.

הזוית האישית

אביב הנכד המתעד: היה גם לי וגם לסבתא שלי ממש כיף לעשות את העבודה, סבתא שלי אהבה את התכנית ונהנינו מזמן איכות שהיה לנו יחד.

מילון

בריטני ספירס
בריטני ג'ין ספירס (באנגלית: Britney Jean Spears; נולדה ב-2 בדצמבר 1981) היא זמרת, רקדנית, שחקנית ואשת עסקים אמריקאית. מכירות אלבומיה מסתכמות בכ-150 מיליון עותקים, מה שהופך אותה לאחת מהאמנים הנמכרים ביותר בעולם. ספירס נחשבת לסמל בולט בז'אנר הפופ והטין פופ, ומכונה בתקשורת "נסיכת הפופ". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתא אהבה ואוהבת לשמוע מוזיקה באנגלית, ובמיוחד את בריטני ספירס, שהייתה דמות להערצה בשבילה“

הקשר הרב דורי