מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא יהודית שרתה בצבא הקבע בחיל האוויר

אני וינאי לפני שטסתי לטיול בחו"ל
אני עם אימא שלי רחל והילדים
מילדה קטנה בראשון לסבתא גאה

מילדה קטנה בראשון לסבתא גאה 

שמי יהודית לביא-ינאי

אני יהודית לביא, סבתא של ינאי, נולדתי בישראל בעיר ראשון לציון. קוראים לי יהודית על שם אחות של סבתא שלי שנספתה בשואה.

גדלתי במושב נחלת יהודה – נחלת יהודה היא שכונה בעיר ראשון לציון, היא הוקמה כמושב נפרד בשנת 1913 על ידי "חובבי ציון". בשנת 1988 צורף המושב לעיר ראשון לציון כשכונה. גרנו בבית קרקע, עם חצר גדולה וגינה ועץ גויאבות ענק ועם עצי פרי הדר.

אימא שלי הייתה מבשלת אוכל טעים והחברים באו לאכול אצלי. אימא שלי, רחל סולימן, סבתא רבתא של ינאי, נולדה בארץ וינאי נכדי הוא דור רביעי בארץ. בני משפחתה של אמי היו ממקימי היקב ובעלי אדמות בראשון לציון.

אבא שלי, סבא רבא של ינאי, יעקוב גרין, נולד בהונגריה. הוא עלה לארץ ישראל לבדו ב שנת 1947, שנה לפני קום המדינה.

ילדותי עברה עלי  בשכונת נחלת יהודה, שם הלכתי לבית הספר עם כל ילדי השכונה ברגל. בבית הספר היינו מעט ילדים בכיתה. אני זוכרת שבכל בוקר היה מסדר בוקר יחד עם מנהל בית הספר, עמדנו במגרש בית הספר והמנהל בירך אותנו בברכת בוקר טוב ויום טוב! בנערותי הצטרפתי יחד עם חברי לתנועת הנוער "הנוער העובד והלומד", הסניף שלנו היה די רחוק מביתי.  מתקופה זו יש הרבה זיכרונות יפים מהפעולות וממחנות הקיץ  בהם השתתפנו. סיסמת הנוער העובד היא: "עלה והגשם עלה נעלה".

עם תום לימודיי הגייסתי לצבא לשירות צבאי, והמשכתי לשירות בקבע בצבא. שרתי עשרים וחמש שנים בחיל האוויר. בתחילת השירות הצבאי, בשירות החובה שרתי בתפקיד תצפיתנית בהר מירון, השירות היה מלא תוכן מעניין.

לאחר שירות החובה, הייתי בצבא קבע עוד עשרים ושלוש שנים בתפקידים מגוונים. בשנת 1979, התחתנתי עם דויד לביא. אני ודוד הכרנו במסגרת השירות הצבאי שלנו. במהלך השנים, נולדו לנו שלושה ילדים:

רוני, בתי הבכורה נולדה בשנת 1980

ירון, אבא של ינאי נולד בשנת 1981 – עמו אני משתתפת השנה בתוכנית הקשר הרב דורי.

חן, בתי הקטנה נולדה בשנת 1986

אני עם אימא שלי רחל והילדים

תמונה 1

באושר רב הגיעו נכדים חמודים ביותר, אנו נפגשים ונהנים מהם, בכל יום הולדת חוגגים לכולם עם עוגה וזיקוקים.

התחביבים שלי היום הם, שחייה וחוגי התעמלות, אני אוהבת גם לטייל ועורכת טיולים ונסיעות לח"ל.

הזוית האישית

סבתא יהודית: התוכנית הייתה מאוד מוצלחת, שמחתי להגיע לבית הספר של נכדי ולספר לו על החיים שלי וזה גרם לנו להתקרב דרך החוויה המשותפת.

ינאי: היה לי מאוד כיף, למדתי  המון דברים חדשים על סבתא ועל החיים שלה ושמעתי סיפורים מעניינים. התרשמתי במיוחד מהעובדה, שסבתא סיפרה לי שהיא שירתה בצבא כתצפיתנית, היא סיפרה לי על התפקיד וזה עניין אותי מאוד ונשמע לי תפקיד מאוד חשוב.

מילון

עלה והגשם עלה נעלה
סיסמה של תנועת הנוער העובד שפירושה כי אדם הוא ערכי אדם בעל השקפת עולם ואמונות, הינו אדם המקיים את כל אלה במעשיו בבחירותיו היומיומיות .

ציטוטים

”סבתא סיפרה לי ששירתה בצבא כתצפיתנית“

הקשר הרב דורי