מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא יחיאל רוטבלט סגן אלוף בצה"ל

סבא יחיאל ואיתן
יחיאל בילדותו
סבא יחיאל מומחה בתחום ההייטק בטכנולוגית ה - LEAN

סבא יחיאל נולד וגדל בבני ברק, כבן בכור לאביו ואמו – אברהם ראובן ועדינה ז"ל.

כבן בכור ונכד בכור לניצולי שואה מצד אביו ונכד למייסדי העיר בני ברק מצד אמו, זכה סבא להיחשף לכל צדדי החברה הישראלית. סבא מגיל צעיר התבלט בכושר מנהיגות מה שעיצב את דרכו  כפי שמפורט בהמשך.

 יחיאל בילדותו

תמונה 1

 

סבא סיים את לימודי בית הספר היסודי בבני ברק, וכפי שציינו כושר מנהיגותו קידם אותו לפריצת מוסכמות בחברה הבני-ברקית דאז כמו לבצע מבחני סקר וחשיפה לכלל החברה בישראל.

לאחר מכן סבא המשיך את לימודיו בישיבה התיכונית בנתניה, כשראש הישיבה היה הרב קוק, (לאחר מכן רב העיר רחובות). במהלך לימודיו נבחר סבא לקחת חלק עם עוד תלמידים אשר תגברו את הישיבה התיכונית מבשרת ציון בפאתי ירושלים, שעל בסיסה הוקם כולל הציונות הדתית "מרץ".

עם סיום לימודיו סבא התלבט האם ללכת למסלול הסדר או למסלול צבא רגיל? כאשר בשלב זה סבא ראובן ז"ל דיבר עם סבא יחיאל ואמר לו שמה שיחליט זה בסדר, רק עליו לדאוג לדבר אחד והוא שצריך לעשות הכל, אבל הכל, שאירוע כמו שואה נוספת לא יחזור לעולם! משפט זה היה בין אחת הסיבות המרכזיות שהביאו את סבא לקבל את ההחלטה ללכת לשירות צבאי רגיל ולהמשיך לשרת את עם ישראל כעשור.

השירות הצבאי בחיל השריון

כהכנה לקראת הגיוס סבא החליט להתחזק בלימוד תורה ולמד כשנה בישיבת הנגב "עזתה" אשר בנתיבות. אצל הרב יששכר מאיר ז"ל. לאחר שנה התגייס סבא לחיל השריון. עם הגיוס בלט סבא ביכולותיו ובכושר מנהיגותו. הוא קודם במהירות שיא לכל קורסי ההכשרה להכשרתו כקצין בחיל השריון. יותר מכך הגדיל לעשות המג"ד שסבא היה במסלול ההכשרה. המג"ד נלחם על זה שסבא יגיע לשרת בגדוד בו עשה את ההכשרה הבסיסית וזאת למרות שמפקדי קורס הקצינים רצו שסבא יישאר להדריך בקורס הקצינים.

סבא הכיר את סבתא כאשר למדה חינוך לגיל הרך בסמינר תלפיות ותרגלה עבודה מעשית בגן שסבתא עדינה ז"ל הייתה הגננת, כך שהשדכנית של סבא וסבתא הייתה סבתא רבתא עדינה ז"ל.

סבא שימש בכל תפקידי הפיקוד בחיל השריון והיה קצין ההדרכה של החיל. עם סיום תפקיד המג"ד, סיים סבא את השירות הצבאי בדרגת סא"ל.

יכולותיו הרבות של סבא הביאו את חברת הטכנולוגיה "ויסוניק" לגייס את סבא לחברה. כחברה טכנולוגית יכולותיו של סבא קידמו את החברה לטכנולוגיות LEAN, אשר מהוות בעידן החדש את הפלטפורמה החדשנית ביותר לטכניקות פיתוח מוצרים וייצור. גם עם רכישת החברה על ידי חברות אמריקאיות זיהו החברות את יכולותיו של סבא והתנו את רכישת החברה בהישארותו של סבא בארגון. אחד מהפיתוחים המשמשים כיום לאבטחת מוזיאון הלובר בצרפת ומקומות אחרים הינו הגדרות האפיון שבנה סבא למוצרי החברה.

כיום סבא משמש כיועץ לחברות בתחום ההייטק בכל הקשור לטכנולוגית ה – LEAN ומבצע הכשרות למנהלים צעירים בחברות ההייטק.

הזוית האישית

תמיד חשוב להיות ולתרום במקום שאתה חושב שתוכל לתרום ולהשפיע יותר חשוב להתבלט בדברים שיש לך כישרון רב שתוכל לתרום לסביבה ולסובבים.

רוצה להגיד לסבא תודה על זה שבאת והיתה עימי בתוכנית, ומאחל לסבא הרבה בריאות ושירוו ממני רב נחת…

מילון

התבלט
עלה על האחרים, הצטיין בכישרונותיו

LEAN - ניהול רזה
ניהול רזה (או ייצור רזה) הוא מתודולוגיה ניהולית שמטרתה לייעל תהליכים על ידי צמצום הזמן המושקע במשימות שאינן בעלות ערך מוסף (פעולות מיותרות של הובלה, המתנה, ייצור יתר וכו'), צמצום גורמים לאיכות ירודה וסיבוכים. שיטה זו נתמכת במדד ניהולי חשוב כדי להבטיח שהעובדים יעבדו בתנאים הטובים ביותר. ניהול רזה במפעל גורם להגדלת האיכות, הקטנת זמן הייצור, והקטנת ההוצאות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”רק עליו לדאוג לדבר אחד שצריך לעשות הכל אבל הכל שמקרה שואה לא יקרה שוב. “

הקשר הרב דורי