מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נקודות עיקריות בחייו של סבא נתנאל

עם הנכדה גל במסגרת תכנית רב דורי
עם נכדתי בתוכנית הקשר הרב דורי
זיכרון לנכדים נינים ובני נינים

סבא נתנאל מספר לגל

שמי נתנאל, בנם של נחמן לב שעלה לישראל מרוסיה /רומניה ושל חיה מלאך שעלתה לישראל מפולין. גדלתי בחיפה בשכונת רוממה החדשה, חניך בתנועת הצופים שבט גאולה, גדוד צאלים. בוגר בי"ס אליאנס בחיפה. במהלך לימודי בתיכון הדרכתי ספורט במועדון דניאל, בשכונת רוממה. חניכי המשיכו והתקדמו למועדוני חיפה השונים. בתור נער הדרכתי כדורגל את הגיל הצעיר וכן כדורסל וכדורעף את הגיל המבוגר, כולל כדורעף נשים בשנת 1967 בתקופת מלחמת ששת הימים.

להורי, נחמן וחיה, בשותפות עם האחים וההוריהם, נתנאל (שאני נקרא על שמו) ובתיה לבית לב, היה את הסופרמרקט הראשון בארץ, בתקופת הצנע, סוג של עבודה פיזית, שדרשה הרבה שעות מחוץ לבית, עבודה שבוצעה ללא תלונות עם מטרה אחת ועיקרית לאפשר לימודים לי ולאחותי בבית ספר פרטי.

השירות הצבאי

התגייסתי לחיל אוויר כטכנאי אלקטרוניקה מערכות קשר וניווט, לאחר קורס אלקטרוניקה בטכני אלקטרוניקה אותו סיימתי בהצטיינות. שירתי חמש שנים (מהם שנתיים בקבע). בשנה השלישית, בשנת 1973, פרצה מלחמת יום כיפור. לגודל המזל, הבית בבסיס בו הוצבתי והייתי אמור ללון נהרס בהפצצה על הבסיס ואני עקב עומס עבודה נשארתי ללון במעבדה.

בהמשך, במלחמת ההתשה תמכנו אנחנו, האלקטרוניים בחיילי החימוש, בחימוש המטוסים שיצאו מדי יום להפציץ את כוחות האויב במצריים וכן הייתי עד לפעילות הרואית של קבוצת הטכנאים, הפחחים, שהכשירו באפס זמן מטוסי סקייהוק שחזרו פגועים מההפצצות. למרות הבקשות שאשאר בשירותי בצבא ואמשיך לקצונה, השתחררתי כדי לממש את רצוני להמשיך בלימודים גבוהים.

הכרות ונישואים עם רחל   

אני ורחל הכרנו בערב סילבסטר, כאשר רחל הגיעה לשמח תיירים על ספינה בנמל חיפה, כחלק מלהקת מחול ואני, נתנאל, הגעתי כמלווה של להקת זמר שנקראה "אף אוזן וגרון" והפכה ללהקה מוכרת "הכל עובר חביבי". בתום חמש שנות חברות התחתנו ומאז 47 שנה נישואים באושר. הבאנו שלושה ילדים, בת ושני בנים שגדלו בחיפה, עם קפיצה ושהייה של ארבע שנים לארצות הברית, במסגרת העבודה שלי. הילדים רכשו את השפה האנגלית כשפת אם שעוזרת להם בחיים היום.

סיימתי את לימודי תואר ראשון בהנדסת תעשיה וניהול, בטכניון חיפה (בהצטיינות) ומאוחר יותר השלמתי תואר שני במנהל עסקים. הצטרפתי לחברת אלביט מערכות כמנהל פרוייקטים והגעתי עד תפקיד של סמנכ"ל ביחידה העסקית של מערכות ראש חכמות לטייסי מטוסי קרב. במסגרת כל עיסוקיי הייתי במערכות יחסים עסקיים עם רבות ממדינות העולם – פעילות שכללה הרבה נסיעות עבודה והיעדרויות מהבית.

במסגרת עבודתי הייתי שותף במו"מ לרכישת חברה בארה"ב ולאחר מכן התבקשתי לנהל את פעילות מערכות מוטסות בארה"ב פעילות שנמשכה ארבע שנים, שכללה העברה של משפחתי, אשתי ושלושת ילדינו. במסגרת אחריותי כסמנכ"ל, הבאתי מספר עסקאות שהיו עסקאות ראשוניות פורצות דרך עם מדינות שלא היה לחברת אלביט קשרי עבודה איתן.

לפני יציאתי לפנסיה, (מעבר לתאריך בו יוצאים לפנסיה), התבקשתי לקחת אחריות על בניית מפעל ייצור בטחוני ברומניה. פעילות עם אתגר גדול שכללה ממשק עם גופים שונים בממשל הרומני, קבלת אישורים שלא ניתנו בעבר לאף חברה ממדינה זרה. לאחר פעילות זו פרשתי במהלך תקופת הקורונה.

לאורך כל שנות עבודתי שכללו שעות עבודה רבות מאוד מצאתי זמן להתנדב ולתרום בפעילות של אשתי כמנהלת וראייטי במחוז צפון, עזרה לילדים עם צרכים מיוחדים. יצאתי לפנסיה בגיל 71.5 לאחר 42 שנות עבודה.

הזוית האישית

סבא נתנאל: לאורך כל שנות עבודתי שכללו שעות עבודה רבות מאוד, מצאתי זמן להתנדב ולתרום בפעילות בארגון וראייטי במחוז צפון, בעזרה לילדים עם צרכים מיוחדים

מילון

וראייטי
וראייטי, ארגון הצדקה לילדים נוסד בפיטסבורג, פנסילבניה ב-10 באוקטובר 1927 כאשר קבוצה של אחד-עשר גברים המעורבים בעסקי הבידור, הקימו מועדון חברתי בשם "מועדון וראייטי" (במקור: Variety Club). "וראייטי ישראל", מוסד ללא כוונות רווח (מלכ"ר), נוסד בשנת 1967 על ידי חיים הרצוג, רות דיין, קני גרידינגר, מאיר וייסגל, חיים טופול, וחברים במטרה לסייע במגוון דרכים לילדים עם צרכים מיוחדים: טיפולים רפואיים, פארארפואיים (ריפוי ועיסוק, פיזיותרפיה, רכיבה טיפולית וכו'), תמיכה מקצועית, רכישת עזרים טיפוליים ושיקומים (כיסאות גלגלים, אינסרטים, מתקני רחצה, משקפיים, מכשירי שמיעה וכו') ארגון וראייטי מסייע לכל סוגי הפגיעויות והחולי, כל זמן שהחולי כרוני ומספק עזרה פרטנית ורב שנתית לאותו הילד. הארגון מסייע למשפחות ממעמד סוציואקונומי בינוני ומטה, מדי שנה משודר ברשת 13 (בעבר בערוץ 2 ברשת) ערב התרמה למען ילדי וראייטי ישראל ואת האירוע הנחו בין היתר יאיר לפיד, אבי קושניר ואליאנה תדהר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לאורך כל שנות עבודתי, מצאתי זמן להתנדב ולתרום בפעילות בארגון וראייטי במחוז צפון, בעזרה לילדים עם צרכים מיוחדים“

הקשר הרב דורי