מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נסיון דיג לא מוצלח

פעילות כללית במסגרת התכנית
סבא שלי יושב עם סבתא שלי על הספה
סיפור מן הילדות שסיפר לי סבא

שמי בריאן, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד סיפור מחייו של סבא שלי, מיכאל לינדמין.

לסבא שלי, כאמור, קוראים מיכאל והוא בן 69. הוא סיפור לי על מקרה מיוחד שהוא זוכר מעברו, סיפור שכינינו "ניסיון דיג לא מוצלח":

יום אחד הלך סבא לבית קיץ בו נופשים, והיה שם נהר עליו שטו רפסודות, בגלל שליד הנהר היה ממוקם מפעל עצים. הרפסודות שטו על כל הנהר באופן קבוע. כשהיה בן 12 ונפש שם בחורף, החליט סבא לצאת לדוג לבד. הוא קם מוקדם בבוקר, לקח בגדים חמים ושם על עצמו מעיל חורף ומגפי גשם.

סבא הלך, הגיע למזח והחליט לעמוד על אחת הרפסודות כדי להגיע לעומק של הנהר, שם יהיו דגים רבים וטובים יותר, אך החליק ונפל לתוך מים קפואים. בגלל המעיל, שספג הרבה מאוד מים, המעיל משך אותו כלפי מטה והוא התחיל לטבוע. במקרה ראה אותו עובר אורח, אותו האיש נחלץ לעזרתו והושיט לו מקל בעזרתו הצליח סבי לצאת מהמים.

סבא אז פחד ללכת הביתה כדי לא לקבל עונש, לכן התגנב בשקט לבית, הוריד את הבגדים הרטובים ושם אותם על האח כדי שיתייבשו. בסוף הוריו גילו על המעשה כשמצאו את הבגדים הלחים וסבא קיבל את עונשו.

כיום

היום לסבא יש שני נכדים ושתי נכדות והוא פרש מעבודתו בגיל 67, כעת הוא בפנסיה. הוא גר בנתניה עם סבתי.

הזוית האישית

בריאן: היה לי כיף והיה מעניין לשמוע את סבא מספר סיפור שקרה בילדות שלו, היה מצחיק לשמוע סיפורים על הילדות ועל שטויות שהיה סבא עושה כילד.

מילון

רפסודה
רפסודה היא משטח צף, המשמש למעבר גופי מים כגון נהרות או אגמים, בדומה לסירה פשוטה. זהו כלי השיט הקל והזול ביותר לבנייה. רפסודות גם משמשות לעיתים כבסיס להצבת מתקנים בסביבה ימית, כאי צף. (ויקיפדיה)

מזח
מזח הוא משטח הליכה מעל מים, הנתמך בעמודים או תמוכות. מבנהו הקל של המזח מאפשר לזרמי הגאות לשטוף תחתיו כמעט ללא הפרעה, זאת להבדיל מן הבסיס המוצק יותר של רציף היכול לשמש גם כשובר גלים. גודלם של מזחים ומורכבותם יכולים להשתנות, החל ממזח קל משקל העשוי מעץ ועד למבנים מורכבים הנכנסים לתוך המים לעומק של יותר מקילומטר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בסוף הוריו של סבא גילו על המעשה כשמצאו את הבגדים הרטובים וסבא קיבל את עונשו“

הקשר הרב דורי