מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מרומניה לישראל – דן סגל

בפעילות משותפת עם התלמידים
דן מפעיל את התלמידים
החיים לוקחים אותך לרוב למקומות נפלאים

שמי דן סגל, ונולדתי בשנת 1954 ברומניה. עליתי לארץ במרץ 1963 כשהייתי בן תשע וחצי ואחותי בת שנתיים. הגענו לנצרת עילית, לדירה בגודל 64 מטרים, וגרנו שם עד שהוריי נפטרו.

ילדות ונעורים

לא הייתי תלמיד מצטיין, היו לי בעיות שפה ולכן לא הוצאתי תעודת בגרות מלאה. אבל היו לי הרבה חברים. בתקופת הבגרות הייתי בתנועת הנוער העובד והלומד, עשינו יחד מגוון פעילויות. שיחקתי בקבוצת הנוער הפועל בכדורגל. הייתי חבר בלהקה והייתי הסולן. המתופף בלהקה היה מאיר חדד, שלימים הפך להיות המתופף של יהודה פוליקר. הופענו בהופעות מקומיות, אך לא הצלחנו לשווק את עצמנו מספיק טוב.

בתקופת הנערות התחביב שלי היה שחמט ואף השתתפתי בליגה של המשחק.

שירות צבאי התגייסתי בשנת 1972 לחיל הקשר – "קשתות". ישבנו מול מסכים וראינו מארבים וחדירות של מחבלים. פעם, במהלך חופשה, היה איתי בחדר יהודה ברקן שסיפר בדיחות כל הלילה. השתחררתי אחרי שלוש וחצי שנים בדרגת רב סמל בכיר.

לימודים ועבודה

אחרי הצבא השלמתי בגרות במתנ"ס המקומי. בשנת 1975 התחלתי ללמוד בטכניון – הנדסאי תעשיה וניהול, אך לא עסקתי במקצוע. הצטרפתי לתק"מ וללוטם לעזור בהקמה של היישוב, שם הכרתי את אשתי עדנה בשנת 1977. הפרויקט לקח שנה ואז יצאתי למילואים, ובעקבות המילואים הפרויקט התפרק.

עברנו לקיבוץ שניר, התחתנו, ונסענו לירח דבש במשך 3 חודשים באירופה ובסקנדינביה. חזרנו לארץ כשאשתי בהריון ואז נולדה מור, בתי הבכורה. אני עבדתי במטעי האבוקדו והיא עבדה בבנק הפועלים (המסלקה).

בשנת 1980 עברנו לבת ים. התחלתי ללמוד פסיכולוגיה ופילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. הילד השני, איתי, נולד בתקופה זו. עבדתי עם משרד הביטחון במשך 17 שנים בנושא טראומה עד שהרגשתי רוויה. אהבתי את העבודה כי אני אוהב לעזור ולטפל. פרשתי ויצאתי לפנסיה. בפנסיה יש לי יותר זמן לעצמי והיום אני מתנדב ופעיל בקהילה.

תחביבים והישגים

לאורך הדרך התאמנתי בקרטה, והיום יש לי את התואר דאן 3. ניהלתי את מפעל טכנו פלאסט במגדל העמק במשך שנתיים. נולדתי בשם קרול (מלך ברוסית), ובגיל ארבע וחצי החלפתי לשם דן.

מסר לדור הצעיר

לא לוותר לעצמכם, ההתמדה תביא אתכם להישגים. אם אתם נתקלים בבעיות בדרך, תפנו לעזרה מאנשים שיכולים לעזור מבחינה רגשית.

הזוית האישית

אוהד המתעד: הייתה חוויה לשמוע ולהכיר את דן ואת הפעילות הענפה שלו במהלך השנים.

מילון

תק"ם
תנועה קיבוצית מאוחדת. ארגון של קיבוצים וקבוצות שנוסד בשנת 1981 וייצג את הקיבוצים בארץ.

ציטוטים

”לא לוותר לעצמכם, ההתמדה תביא אתכם להישגים“

הקשר הרב דורי