מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעללי הרפסודה בנחל הקישון – אבנר רונן

אלון וסבא אבנר
סבא אבנר בצעירותו
סבא משתובב עם חברים

שמי אבנר רונן, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדי יאיר, יחד אנו מתעדים סיפור מחיי ומנציחים אותו במאגר המורשת של התכנית.

כשהייתי בן אולי 14, משהו כזה, היינו נוסעים מקריית מוצקין לים באופניים כל הזמן, לא הייתה אפשרות אחרת. פעם אחת הייתי עם חברים שלי, יוסי – שאתה מכיר אותו, ועם איתן, ומצאנו בים ליד השפך של הקישון בול עץ ענק שנפל כנראה מאונייה וחשבנו לעשות מזה רפסודה.

סבא אבנר בצעירותו רוכב על סוס

תמונה 1

הכנו בבית קרשים עם מצופים באמצעות בקבוקי פלסטיק כאלה, שחשבנו לחבר אותם לבול העץ הזה ושהמצופים יאזנו אותו. בקיצור, הכנו את הכל ונסענו לים וחיברנו את זה.

היה ים קצת סוער ונכנסנו ככה, והגענו לאזור עמוק. היו שם מערבולות והמצופים התפרקו מבול העץ ונפלנו ממנו למים.. כמעט טבענו ובקושי הצלחנו לחזור לחוף.

לא סיפרתי להורים שלי.

הנגריה של סבא אבנר

תמונה 2

 

הזוית האישית

יאיר הנכד המתעד: לסבא ולי היה כיף ומעניין להשתתף בתוכנית הקשר הרב דורי, כי אנחנו מבלים עוד זמן ביחד ואני לומד על סבא דברים חדשים.

מילון

שפך
המקום שהנהר נשפך לים.

נַחַל קִישׁוֹן
נַחַל קִישׁוֹן (בערבית: نهر المقطع, נהר אל-מוּקַטַע) הוא נחל הזורם מאזור ג'נין שבשומרון (מקורותיו מגיעים עד רכס הגלבוע), לאורך כ-70 ק"מ, דרך עמק יזרעאל, מפער נחל קישון (המעבר הצר בין הכרמל לגבעות אלונים שפרעם) ועמק זבולון, עד הישפכו לים התיכון במפרץ חיפה. בשפך הנחל נמצא נמל הקישון. שטח אגן הניקוז שלו הוא השני בגודלו מבין נחלי החוף, ולאורך חלק ניכר מאפיקו זרימתו איתנה.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”היה ים קצת סוער ונכנסנו, הגענו לאזור עמוק. היו שם מערבולות והמצופים התפרקו מבול העץ ונפלנו ממנו למים.. כמעט טבענו ובקושי הצלחנו לחזור לחוף. לא סיפרתי להורים שלי“

הקשר הרב דורי