מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת יום הכיפורים של ג'נט רחמים

בית הספר שלי
בית הספר שלי - חט"ב ע"ש רמון
זכרונותיה של ילדה ממלחמת יום כיפור

שמי ג'נט רחמים, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדי אורין. יחד אנו מתעדים סיפור מחיי ומנציחים אותו במאגר המורשת. סיפורי עסוק במלחמת יום הכיפורים כפי שאנו זוכרת אותה מילדותי.

כשפרצה המלחמה בשנת 1973, סיימתי באותה שנה בית ספר יסודי. זה היה ביום כיפור, הלכתי עם חברה שלי לטייל, הגענו לעלייה של שכונת מלחה ולא הבנו למה יש תנועה של מכוניות צבא. זה היה בערך בשעה 14:00. אז אמרתי לחברה שלי שמשהו לא נראה לי וכדאי שנחזור הביתה. בעוד אנחנו יורדות מהעלייה, שמענו אזעקה. התחלנו לרוץ הביתה בבהלה, ואז עבר רכב עם רמקול וביקש מכולם לרדת למקלטים. תוך כדי שאנחנו יורדים למקלטים, גייסו את שני האחים שלי – אחד לגולני והשני לוחם במשמר הגבול, וככה היינו במקלטים. לקראת 19:00 בערך היה כיבוי אורות בכל השכונה, כל הזמן שמענו את המטוסים מעל ראשנו, זה היה מאוד מפחיד. אני זוכרת שהאחים שלי כמעט חודשיים לא באו הביתה ואימא שלי הייתה יושבת מחוץ למקלט שעות רבות, אולי אחד מהם יבוא לחופשה.

בסוף היא החליטה שהיא הולכת לקצין העיר והיא אמרה לו: "אם הבנים שלי לא באים הביתה, אני לא יוצאת מפה". הבטיחו לה שתוך יום-יומיים הם יבואו, ואכן הם באו שניהם ב 3:00 לפנות בוקר, היה לנו שמח מאוד.

הזוית האישית

אורין הנכד המתעד: אני מאחל לסבתא שתמשיך לספר לי סיפורים ושנמשיך להיות כמו שאנחנו עכשיו.

סבתא ג'נט: אני מאחלת לך הצלחה בחיים, בלימודים וחברתית. אני תמיד כאן בשבילך.

מילון

אבו יויו
שק קמח

עג'ויים
גוגואים

ציטוטים

”להסתפק במועט ולהודות על מה שקיים“

הקשר הרב דורי