מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מילדות בגבעתיים לשירות משמעותי – מרדכי (מוטי) בר-אל

סבא מוטי והנכד רועי.
סבא בילדותו
סבא מתאר את ילדותו בתל אביב וגבעתיים, שירותו הצבאי והקריירה המגוונת

שמי רועי, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבי, מרדכי (מוטי) בר-אל. יחד אנו מתעדים סיפור מחייו של סבא ומנציחים אותו במאגר המורשת. ביקשתי מסבא לספר לי נקודות חשובות בחייו וכך הוא סיפר לי:

"שמי מרדכי (מוטי) בר-אל, נולדתי בתל אביב בבית חולים הדסה. בגיל שנתיים עברתי עם הורי לגבעתיים. בגיל 3 הלכתי לגנון (שהיום נקרא גן טרום חובה) של הגננת חנה. מגיל 4 עד גיל 6 התחנכתי בגן חובה עם הגננת לאה. בגיל 6 התחלתי ללמוד בבית ספר יסודי אמונים.

לאחר שהשלמתי שמונה שנות לימוד, עברתי לבית ספר תיכון צייטלין בתל אביב, שם למדתי ארבע שנים, מכיתה ט' עד כיתה י"ב. לאחר סיום בית ספר תיכון ובחינות הבגרות המתנתי לגיוס, ובינתיים עבדתי כנער שליח כדי לחסוך מעט כסף.

התגייסתי לצבא בשנת 1966. במלחמת ששת הימים שירתי בחיל התותחנים והמשכתי לשרת גם במלחמת ההתשה עד שהשתחררתי בשנת 1969. לאחר השחרור התחלתי ללמוד באוניברסיטה. התחתנתי בשנת 1970, ובשנת 1972 נולדה לילך (דודה שלך). בתאריך 6 באוקטובר 1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים ונלחמתי גם בה. במלחמה הזו נפל נטע, אח של סבתא שרה, והיות והייתי מגוייס, סבתא טיפלה בהוריה, בלילך ובעצמה ללא כל עזרה.

לאחר המלחמה חזרתי לעבוד עם סבא גדליה (אבא של סבתא שרה). בשנת 1985 סבא גדליה פרש לגמלאות, ואני התחלתי לעבוד כמנהל פרויקטים. בשנת 2007 עזבתי את מקצוע ניהול הפרויקטים ועברתי לעבוד כמנהל תפעול בחברה מסחרית, עד לפרישתי לגמלאות בשנת 2020."

הזוית האישית

סבא מוטי: אני מאחל לך שתדע לאסוף סיפורים וזיכרונות שילוו אותך לאורך חייך.

רועי: אני מאחל לך שתמיד יהיו לך חיים טובים בלי הרבה מלחמות, כמו שהיה בעבר.

סבא מוטי בר-טל תרם סיפור נוסף למאגר המורשת בשנת 2019. לקריאותו לחצו על הקישור: מילדות לבגרות של מוטי בר-טל

מילון

גמלאות
פרישה לגִמְלָאוֹת היא סיום העבודה בעיקר עקב גיל (בין אם הגעה לגיל פרישה, או גיל אחר) או מסיבות אחרות (כגון בריאות). בעקבות הפרישה לגמלאות מקבל האדם, במקרים רבים, פנסיה (גִּמְלָה תקופתית) מקרן פנסיה או מן המעביד (ואז הפרישה נקראת גם פרישה לפנסיה), או כספים שצבר בתקופת עבודתו (כגון כספי קופת גמל, פיצויים) המשמשים לפרנסתו לאחר הפרישה. כן נהנים הפורשים לגמלאות, בדרך כלל, מקצבות הביטוח הלאומי (קצבת זקנה, קצבת נכות). (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בתאריך 6 באוקטובר 1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים ונלחמתי גם בה.“

הקשר הרב דורי