מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יפו חודרת כמו יין לדם

לין נכדתי חוגגת יום הולדת במפגש
אני בילדותי
סיפורו של נסים טולדו

שמי נסים טולדו נולדתי בשנת 1950 בעיר תל אביב בבית חולים "הדסה" להוריי נלי ויוסף האהובים עליי גדלתי ביפו בשנות ה-50 וה-60.

אבי יוסף היה בורסקאי, מעבד עורות, כשהגיע לארץ, עבד במשרד הבטחון והיה מייצר מדים וכלי מלחמה. אמי היתה עקרת בית, היא הייתה מתנדבת ב"אגודה למען החייל" ומבשלת קבוע לחיילים בבית החייל ביפו. ערך ההתנדבות הוא ערך חשוב במשפחתנו.

תמונה 1
אני והוריי נלי ויוסף ואחותי שושי

הייתי בגן ילדים ולאחר מכן התחלתי ללמוד בבית הספר "בארי כצנלסון" ביפו ליד השעון הגדול למדתי שם 8 שנים.

ילדות ביפו

בתור ילד שגדל ביפו, בניתי את כל הצעצועים שלי במו ידי. למשל: קורקינט עפיפונים ענקיים וסירות מעץ עם עצים שמצאתי בחוף הים ליד בית הורי.

שיחקנו בגוגואים, בפורפרה, בשוטרים וגנבים, בא"ש לילה, בקטרים באים, במחבואים, בחץ וקשת, בכדורגל שהוא המשחק האהוב עלי. כילד, שיחקתי בקבוצת "מכבי-יפו", קבוצה ששיחקה בליגה לאומית, זו קבוצה שאבא שלי ז"ל הקים כשעלה לארץ מבולגריה ב-1948. היום הקבוצה משחקת בליגה לאומית ואני מידיי פעם הולך וצופה במשחקים.

תמונה 2
מכבי יפו

במהלך השנים המשפחה שמרה על המסורת, חגגתי בר מצווה משפחתית . קיבלתי מסבא שלי שאותו מאוד אהבתי, ספר תנ"ך שקיים למעלה מ-100 שנה והוא עטוף בכריכה מהודרת.

תמונה 3
בחגיגת בר המצווה שלי

תמונה 4

ספר תנ"ך שקיבלתי כאשר הגעתי לגיל מצוות במתנהעם תום לימודי נרשמתי לבית ספר תיכון מקצועי על שם "הולץ" במגמת מכונאות מטוסים. בסוף לימודיי לאחר 4 שנים התגייסתי לצה"ל ושירתי בצה"ל 30 שנה.

תמונה 5
בשירותי הצבאי

במהלך השנים, התחתנתי בשנת 1979 ונולדו לי 2 בנות. שתי בנותיי התחתנו ונולדו לי 5 נכדים 2 בנים ו3 בנות.

בימים אלה אחרי שפרשתי משרותי בצה"ל התחלתי לעבוד במשרד ממשלתי אחר.

תמונה 6
במסיבת בת המצווה של לין נכדתי

אני אוהב לטייל בארץ בכל האתרים והמקומות היפים, אני מנחיל ערכים של אהבת הארץ וציונות לילדיי ונכדיי.

המסר שלי לדור הבא

כבדו את עצמכם כבדו את הזולת כבדו את הוריכם כבדו ואהבו את מדינת ישראל הנפלאה כי אין לנו מדינה אחרת. תתגייסו לצבא ותשמרו על מדינתנו היקרה ותהיו מאושרים ובריאים כי נפש בריאה בגוף בריא.

תמונה 7
משפחתי האהובה במסיבת בר המצווה של דניאל נכדי

הזוית האישית

לין: במסגרת התוכנית היה ממש כיף להכיר יותר את סיפור המשפחתי שלי וכמובן גם את סבא שלי. כשלמדתי על סבא שלי למדתי שלא דברים שלא ידעתי והיו לי מלא שאלות. שמחתי גם לפגוש את סבא שלי כל שבוע זהו היה ממש כיף.

נסים: שמחתי לעבוד בתכנית עם נכדתי לין היקרה לי מאוד,למדנו לגלות דברים חשובים על המשפחה.

מילון

בורסקאי
מעבד עורות

ציטוטים

”ערך ההתנדבות הוא ערך חשוב במשפחתנו.“

הקשר הרב דורי