מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות של פעם – סבתא לילי קוממי

סבתא עם הכלב שלה
סבתא שלי עם בלונים ליום הולדת
נהנינו מהיותנו ילדים

שמי ליה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבתי, לילי קוממי. יחד אנו מתעדות סיפור מחייה של סבתי ומנציחות אותו במאגר המורשת.

סבתא מספרת: "קוראים לי לילי קוממי, ורציתי לספר לכם מעט על ילדותי. נולדתי בשנת 1964 בפרדס כץ, ואני בת אחת מתוך שלושה אחים ושלוש אחיות.

בגיל 7 עברתי לגור בעיר פתח תקווה ושם ביליתי את כל ילדותי. הייתה לי חבורת ילדים שהכרתי בבית הספר וכל יום נפגשנו לשחק אחרי בית הספר.

בגלל שלא היו אז טלפונים, היינו קובעים מקום ושעה שבו נפגשים עוד בזמן בית הספר, ואחרי שהיינו אוכלים ארוחת צהריים היינו נפגשים במקום הזה. את הזמן העברנו במשחקים רבים כמו מדרחוב, חי צומח דומם, קלאס וגומי. בנוסף, היינו נוהגים להמציא לעצמנו משחקים. את שאר הזמן היינו מעבירים בדיבורים וצחוקים בזמן שישבנו על הברזלים שמול מעבר החצייה, זה היה המקום הקבוע והאהוב עלינו.

כאשר היה מגיע הערב ונהיה מאוחר, היינו נפרדים וכל אחד הלך חזרה אל ביתו לישון, ויום למחרת היינו שוב נפגשים. כך עשינו כל יום במשך כל תקופת הלימודים, ונהנינו מהיותנו ילדים."

הזוית האישית

ליה הנכדה המתעדת: היה מאד מעניין וחוויתי. אני שמחה שתיעדנו את סבתא במאגר המורשת של התכנית.

השנה בחרנו להשתתף במסגרת המעורבות החברתית בבית ספרנו בתוכנית הקשר הרב דורי. במסגרת פרויקט נראטיב 4, אותו הובילה המורה טליה נתנזון. במפגשי התוכנית נפגשנו עם הסבים והסבתות, שמענו את סיפוריהם ותעדנו את הסיפורים בגוף ראשון. במפגש הסיום החגיגי שיתקיים בתאריך 4.6.24 בבית הספר, נשב בקבוצות וכל אחד מאיתנו יציג את הסיפור שהוא כתב יחד עם  הסבים והסבתות. המפגש החגיגי יתקיים בנוכחות ורד אסולין – מנהלת בית הספר, טליה נתנזון – רכזת נראטיב 4, תמר וולף – מחנכת הכיתה ועפרה ארליך – מנחת תוכנית הקשר הרב דורי.

מילון

גומי
גומי (שנקרא גם גומי יפני, גומי סיני או גומי הולנדי) הוא משחק ילדים, העושה שימוש בטבעת ארוכה (מספר מטרים) של גומי גמיש מאוד. למשחק דרושים לפחות שלושה משתתפים. לפחות שניים מן המשתתפים פוסקים את רגליהם מעט, ומשמשים כעמודים, המחזיקים את טבעת הגומי הנמתחת ביניהם. המשתתף הפעיל קופץ על הגומי לפי תבנית קבועה מראש, עד שהוא מחמיץ קפיצה, והתור עובר למשתתף הבא בתור. בהגיע שוב תורו של המשתתף שנפסל, הוא ממשיך מאותה נקודה, כלומר ניצב מול אותו אתגר שהוצב בפניו קודם לכן. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תמיד עדיף להתרכז בעשייה טובה שתמלא אותך מאשר לשקוע לעצב“

הקשר הרב דורי