מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייה של ליאת – מהילדות לנעורים

אימא ואני מבלים יחד בלונה פארק
אמא ואני בטיול שנתי שלי בכיתה ה'
מסע בחיי אמי, ליאת, מימי הילדות ועד להקמת משפחה

שמי אור, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם אמי, ליאת גרוסמן. יחד אנו מתעדים סיפור מחייה של אימא ומנציחים אותו במאגר המורשת של התכנית. הסיפור יעסוק בחייה של אימא שלי בילדות ובשנות הנעורים. אימא שלי, ליאת, נולדה ב-25 במרץ 1983 בנתניה, ישראל.

ילדותה

מילדותה אמי זוכרת שהייתה בת 6 כשנולד אחיה כפיר. היא נשארה אצל סבתא וסבא שלה למשך יום-יומיים-שלושה, ובפעם הראשונה שראתה את אחיה, הוא היה בידיים של סבתא שלה. כשהייתה בת 11, נולד לה אח נוסף בשם רן.

כשכיתה ב', בזמן מלחמת המפרץ, הכריחו אותם ללבוש מסיכות גז. היא זוכרת שהיו מאוד מפוחדים, אבל בסופו של דבר הכל היה בסדר.

בילדותה, ליאת אהבה להסתובב עם חברותיה. לאחת החברות שלה היה מלון, והיא וחברותיה היו מסתובבות שם ולפעמים ישנות שם. המלון היה שייך לאביה של החברה, והוא קבע חוק אחד: אסור לבנים לבוא.

נעוריה

בגיל 15, חבר שלה ירד מהארץ. היה לה קשר מאוד טוב איתו, והם וחבריהם היו מסתובבים יחד מדי שבוע. כשהוא עזב, היא הייתה מאוד מתוסכלת. בבית הספר, ליאת הצטיינה, אך היו לה קשיים בתנ"ך ובהיסטוריה. בכל המקצועות היא קיבלה ציונים בין 90-100, אבל בתנ"ך ובהיסטוריה היא קיבלה בין 70-80.

בגיל 16, הייתה לה עבודה ראשונה במרכז נתניה כמוכרת נעליים. היא הרוויחה שכר מינימום למשך חודשיים, אבל אז התחילה למכור הרבה נעליים, והבוס שלה התרשם ממנה וקידם אותה, והשכר שלה השתפר.

ליאת כילדה אהבה לרקוד בלט והייתה מצטיינת בשנה שלה, אך למרות זאת לא זכתה באף תחרות. היא גם אהבה לבקר את סבא וסבתא שלה, שהיו מפנקים ודואגים לה. סבתא שלה הכינה לה קוסקוס ועוף שהיא מאוד אהבה.

לליאת היו שני אחים, רן וכפיר, והיה להם קשר מצוין, במיוחד בגלל החינוך של הוריהם. היא אהבה לבשל בילדותה ולפעמים הכינה ארוחות צהריים למשפחתה.

שירות בצבא והקמת משפחה

ליאת ובעלה ניר נפגשו בצבא בזמן ששירתו באותו בסיס. הם היו נפגשים יום יום ומבלים ימים יחד, ואחרי שהשתחררו מהצבא הם התחתנו. הם נשואים כבר 16 שנים. שני אחיה של ליאת, רן וכפיר, היו שופטי כדורגל. רן היה מוכשר בטניס וכמעט הפך לשחקן מקצועי, וכפיר היה מאוד חכם ושניהם עובדים בהייטק.

הזוית האישית

אור המתעד: החוויה שלי הייתה מהנה. זכיתי לדבר עם אימא שלי והיה כיף. היא סיפרה לי סיפורים מעניינים על הילדות שלה ועל גיל הנעורים שלה. היא סיפרה לי על החיים שלה בילדות כי היא רצתה שאלמד ממנה מהטעויות וההצלחות שלה. ואני יכול לומר שאכן למדתי.

מילון

שכר מינימום
שכר מינימום הוא גבול תחתון הנקבע לשכר, כלומר סכום שלכל עובד ישולם שכר שלא יפחת ממנו. לקביעת שכר המינימום משמשות דרכים אחדות: חוק, תקנה מינהלית או הסכם קיבוצי. כללי שכר מינימום נפוצים במדינות רבות. מטרת שכר המינימום היא להגן על העובד מפני כוחם החזק יותר של מעסיקים במערכת יחסי העבודה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אמי ושני אחיה אף פעם לא רבו“

הקשר הרב דורי