מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העוצמה שבשקט

סבתא שושי והנכד איתמר
סבתא שושי בעברה כחיילת
סבא משה איש עוצמתי ושקט

שמי איתמר בוטוין, אני משתתף בתוכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי שושי בוטוין ויחד תיעדנו אירועים משמעותיים מסיפוריה של סבתא שושי.

היכרות ואהבה ממבט ראשון

שושי בוטוין נולדה בשנת 1952 בבית היולדות ברחובות. משה בוטוין נולד גם הוא בבית היולדות ברחובות בשנת 1949.

כאשר שושי הייתה בת 15 ומשה בן 18 הכירו שניהם לראשונה בפעילות תנועת הנוער "מכבי צעיר". זאת הייתה אהבה ממבט ראשון…

תמונה 1
תמונה 2

העצמה שבשקט – לזיכרו של סבא משה

כדורגל

סבא משה אהב מאוד לשחק כדורגל, את רוב זמנו בילה במגרש הכדורגל של מכבי רחובות, ומאוחר יותר בגיל עשר הפך לשחקן בקבוצת הילדים והמשיך לקבוצת הבוגרים. בגיל 21 שבר את רגלו ולא שיחק מאז.

קריירה ועבודה 

בשנת 1970 השתחרר משה מהצבא. מכסף שחסך, רכש קרקע באזור התעשייה ברחובות. באותה תקופה, לא היו באזור זה כבישים סלולים וטלפונים. משה היה מחלוצי התעשייה והמלאכה ברחובות. הוא לקח חלק כחבר באיגוד המלאכה והתעשייה בעיר. כיום מוחזק מחסן העצים בידי המשפחה ומנוהל על ידי בנו, דן, נכדו של יצחק (הסב), מייסד העסק.

תמונה 3
תמונה 4
תמונה 5
תמונה 6

פעילות ציבורית

בנוסף להיותו איש עסקים היה משה איש ציבור בכל רמ”ח אבריו ופעל רבות למען תושבי רחובות. תחילה פעל במסגרת התנועה “הליברלית” ואחר כך הצטרף ל”ליכוד”, כמו כן שימש כחבר בהנהלת “מכבי” רחובות וכחבר הנהלת מכבי ישראל ומוסדותיה, כיו”ר מחלקת הכדורגל.

 

תמונה 7
תמונה 8

שושי אשתו מספרת על משה:

משה השקיע את מירב זמנו מרצו וכספו לטובת תושבי העיר, הוא שהה בלשכתו בעירייה ימים ולילות ללא קבלת שכר. התמורה היחידה שקיבל היא הסיפוק העצום מעצם העשייה, שירות לתושבי העיר רחובות, שאותה כל כך אהב.

"אהבת האדם" הייתה טבועה בו. וכשהיה צריך ליישב סכסוך כלשהו או לגשר בין אנשים, משה היה הכתובת.

הבשורה המצערת

לצערנו, משה חלה בסרטן ונפטר בגיל 55 ולא זכה להיות בחתונות של ילדיו, ולהכיר את כל נכדיו.

לזכרו של סבא משה הוקם בכביש העוקף המזרחי של רחובות "גן משה", יהי זכרו ברוך.

הזוית האישית

איתמר: הייתי רוצה לאחל לסבתא שלי הרבה בריאות ושמחה בלב ושהיה לי כיף להשתתף איתה בתכנית הזאת ולתעד את זיכרו של סבא משה ז"ל.

מילון

גן משה בוטוין רחובות
גן משה בוטוין רחובות - לזכרו של משה בוטווין ברחובות. משה בוטוין , 1949-2005. יליד רחובות, היה חבר מועצת העיר רחובות, איש רב פעלים… חבר במכבי יהודה רחובות, חבר מרכז מכבי ישראל וחבר אגודת בית יהודה. איש שכל עוצמתו נבעה מתוך השקט שבו וכל הווייתו עזרה לזולת וסיוע לקהילה. גן משה בוטוין נבנה לזכרו של משה בוטוין בעיר הולדתו רחובות.

ציטוטים

”"לא עניינו אותו כסף או מכונית - רק העשייה הציבורית"“

הקשר הרב דורי