מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסבא שזכה לאות הנשיא – דוד זאבי

סבתא, אחיי ואני (שירה) בבית של סבא רבא דוד
סבא רבא דוד וסבתא רבתא מיכל
והפמוטים שעוברים מדור לדור

שמי שירה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבא רבא שלי, דוד זאבי. יחד אנו מתעדים סיפור מחייו של סבא ומנציחים אותו במאגר המורשת של התכנית.

סבא רבא דוד היה תושב קרית אתא משנת 1952. הוא נולד בשנת 1929 בקלוז' שבטרנסילבניה והגיע ארצה בגיל חודשיים.

גדל בירושלים, למד בבית הספר "חורב" ובחברת הנוער בשדה אליהו, שם השתלב בפעילות ב"הגנה". בשנת 1946 עלה עם חבריו לביריה, שם הוא הכיר את מיכל ניימרק שהייתה במחזור ו’ של ביריה. סבא דוד ומיכל התחתנו, מיכל היא בת כפר אתא, הם עברו לגור בכפר שלה, התיישבו והשתלבו במשק המשפחתי.

להשלמת ההכנסה החל לעבוד כמורה לחקלאות בבית ספר יבנה והמשיך בחינוך נוער במסגרת משרד העבודה והרווחה. סבא רבא דוד, סבתא שלי שושנה (שהיא בתו) ואימא שלי, קיבלו בשנת היובל את אות הנשיא על התנדבות.

חפץ מיוחד העובר במשפחה

סבא קיבל מאמו לאה פמוטים, והעניק אותם לאימא שלי, רינת, כשהייתה בת 12. גם אני ממשיכה את המסורת, זכיתי לקבל את הפמוטים ואני מקפידה להדליק בהם בכל יום שישי נר אחד, כמו אימא.

הפמוטים שעוברים במשפחה 

תמונה 1

הזוית האישית

שירה הנינה המתעדת: בזכות תכנית הקשר הרב דורי זכיתי להכיר את סבא רבא שלי יותר מקרוב. שמחתי לגלות שסבא הוא איש חסד ושאני ממשיכה את המסורת.

מילון

אות הנשיא
תעודת הוקרה שמקבלים על התנדבות.

בִּירִיָּה
בִּירִיָּה (גם: בִּרְיָה ו- בִּירִיָּא) הוא יישוב חילוני-דתי קהילתי בגליל העליון ליד צפת השייך למועצה אזורית מרום הגליל. היישוב קרוי על שמה של העיירה התלמודית ביריא, ששכנה בסמוך למקום, שמה השתמר ומצוי בערבית בהוראת: בור, וזאת משום בורות לאגירת מי הגשם החצובים בקרבת העיירה הקדומה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לשמור על מסורת העם היהודי“

הקשר הרב דורי