מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הנס!!!

סבתא שרה בחלוקת דולרים אצל הרבי
סבתא שרה ונכדתה יוכי
נגנבו לי הדולרים ואחרי כ-40 שנה אני רואה אותם!

שלום לכולם,

שמי שרה גולדברג – על שם שרה אימנו, אני נולדתי בשנת תשי"ב, אני הבת של ישראל יצחק זלמנוב ויוכבד זלמנוב ע"ה. נולדתי בצריפין (על יד כפר חב"ד). רציתי לספר לכם סיפור על הדולרים שנעלמו לי.

בשנת תש"מ נסענו כל המשפחה ממגדל העמק לכפר חב"ד לחגוג את הפסח עם הוריי. כשחזרנו הביתה גילינו, שהייתה בבית פריצה, היה בבית ממש באלגן, האמת היא שלא היה מה לקחת … רצתי מיד לחדר השינה, שם היה מונח ה'אוצר' הכי יקר שלי, הדולרים שקיבלתי מהרבי במשך השנים תשל"ד-תשל"ו, (בשנים אלו הייתי אצל הרבי עד יציאתנו לשליחות, ב-י"א שבט תשל"ו). ארון הבגדים היה 'הפוך' הבגדים זרוקים, והעיקר הדולרים מהרבי – נעלמו!

כל השנים קיוויתי, שלפחות דולר אחד יחזור אלי הרי כתבתי את השם שלי על הדולרים (גם את שם המשפחה הקודם שלי. וזאת כדי, שמי שמכיר אותי בשם משפחתי הקודם יידע להשיב אותו אלי), אבל עברה שנה, ועוד שנה ועוד, 40 שנה!!! מייאש!

בשנה זו, תשפ"א,אור ל-י"ב תשרי, חגגנו את 'בר המצווה' של נכדי היקר מענדי שי', חשבתי במה אוכל לשמח את הנכד האהוב שלי? למענדי יש אוסף של בולים, ותמיד הוא ביקש ממני להשיג לו, לשמור לו, לבקש עבורו בולים.

כשהייתי בחו"ל הקשר עם המשפחה והחברות היה באמצעות מכתבים. היו בידי המון מכתבים שקיבלתי. ואף את המכתבים שכתבתי למשפחה, אמי ע"ה שמרה עבורי. ריכזתי את הכול ב'תיק אדום' גדול. אז החלטתי להוריד את הבולים מהמעטפות (את אלו שאפשר…) ולשמח בהם את 'חתן בר המצווה'. לקחתי את 'התיק האדום' הורדתי מהמעטפות בול, ועוד בול – ובינתיים גיליתי מכתבים מאוד מעניינים… ישבתי כך כמה שעות ושמחתי שיש לי בולים בשביל הנכד, ונהניתי מהמכתבים.

ופתאום מעטפה לבנה סגורה, מה?! יש מכתב שעדיין לא פתחתי? הרי כבר קרה כמה פעמים ש'דיפדפתי' במכתבים שיש ב'תיק האדום' למטרות שונות: לקרוא תיאורים מ-770, לקרוא דברי קודש של הרבי שסיכמתי ושלחתי להורים (מההתועדויות ששמעתי  מפי הרבי),  ועוד…

פתחתי את המעטפה ו…לא האמנתי!

כל הדולרים שקיבלתי מהרבי! דולרים 'חדשים' 'מגוהצים', על כל דולר רשום התאריך, מטרת החלוקה (כפי שהוגדרה על ידי הרבי) וחתימת שמי.

נס!

לא רק דולר אחד. כל הדולרים!!! גם אם הייתי מקבלת דולר אחד, הייתי מתרגשת ורוקדת משמחה, אבל הכל?! איזו התרגשות?! איזו שמחה?! לא יכולה להירגע! הרבי איתנו עכשיו! עכשיו קיבלתי את הדולרים!!! עם העידוד לעשיה והוראה להבא. וכפי שכתוב עליהם: 'עידוד למבצעים', 'על חלוקת נש"ק', 'על מבצע משלוח מנות', 'על מבצע חלוקת נרות חנוכה', 'דולר לצדקה', ’דולר לעשות בו מעשה טוב‘ וכו' וכו'. בנוסף – השטרות שקיבלתי כשיצאנו לשליחות לאה"ק. שנזכה לראות את הרבי בגוף גשמי בעיני בשר כאן למטה מעשרה טפחים בקרוב ממש!

הזוית האישית

יוכי הנכדה: תודה סבתא יקרה, על הסיפור המדהים והמרגש שסיפרת לי, מאחלת לך ולכולנו שניפגש בקרוב עם הרבי.

מילון

חלוקת הדולרים
חלוקת דולרים הוא שמו של המעמד בו חילק הרבי דולרים לקהל על מנת שייתנו אותם לצדקה. תחילה נערכו החלוקות תוך כדי התוועדויות שנערכו בימות חול, ללא קביעות מסודרת, והחל משנת תשמ"ו החל הרבי לקיים מעמד זה בקביעות מידי יום ראשון, כשלעיתים אף חילק פעמים נוספות לאורך השבוע. המעמד בימי ראשון נמשך מידי שבוע שעות ארוכות בהן הרבי עומד על רגליו ומחלק לאלפי אנשים שבאים מכל רחבי העולם ומבקשים ברכה ועצה. במידה רבה מעמד זה היווה תחליף ליחידות פרטית.

מבצעי הרבי
עשרת מבצעי הרבי מחב"ד (בחסידות חב"ד: עשרת המבצעים) היא סדרת מערכי פעילות ("מבצעים") שיזם הרבי מנחם מנדל שניאורסון מחב"ד. בסך הכל הצטרפו ל"מבצעים" עשר מצוות שבעידוד קיומן התמקדו המבצעים. במסגרת המבצעים עוסקים פעילי חב"ד בקידום המודעות וחיזוק קיומן של מצוות שלדעת הרבי מחב"ד הן בעלות מרכזיות והשפעה רבה על היהודי היחיד ועל כלל עם ישראל. הרבי קרא לחסידיו ולכל יהודי, לעודד את המוני ישראל לקיים את המצוות הללו. חסידי חב"ד ותלמידי ישיבות חב"ד ונשי ובנות חב"ד מפעילים את המבצעים באופן קבוע ומשפיעים על יהודים ברחבי תבל לקיים מצוות אלו.

ציטוטים

”שנזכה לראות את הרבי בגוף גשמי בעיני בשר כאן למטה מעשרה טפחים בקרוב ממש!“

הקשר הרב דורי