מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המגילה של סבא משה שעוברת מדור לדור

המגילה
הקשר הרב דורי בבית ספרי
סבתא רויטל הסיפור מספר על המגילה של סבא שלי

שמי מעין ימיני, השנה השתתפתי בתוכנית הקשר הרב דורי שהתקיימה בבית ספרי במעלה מכמש. בקשתי מאמי, רויטל, שתספר לי על המגילה של סבא, שזה ממש עניין אותי.

סיפורו של חפץ – מגילת אסתר

סבא שלי, סבא משה, נולד בעיירה קטנה בשם אוטאט אל חאג' שבדרום מרוקו שם גדל עם משפחתו.

ברשות המשפחה הייתה מגילת אסתר אשר עברה מדור לדור. מגילת אסתר היא אחת מחמש המגילות שבתנ"ך. סיפור המגילה הוא הסיפור על נסיון להשמדתם של יהודי ממלכת פרס בימי המלך אחשוורוש על ידי המן האגגי, ("המן הרשע"). אסתר המלכה ובן דודה מרדכי היהודי הצליחו למנוע השמדה זו ולכן, לזכר אירועים אלה אנו מציינים את חג הפורים ומצוותיו – משלוח מנות, מתנות לאביונים ועריכת משתה. גם קריאת המגילה פעמיים, בליל החג וביומו, היא ממצוות החג.

המגילה של סבא משה, זו מגילה שנכתבה על עור מעובד, כי זה החומר אשר עמד לרשותם בימים ההם ובאמצעים הכלכליים שהיו להם אז. סבא רבא, אביו של סבא משה, נהג לקרוא במגילה זו בכל שנה בחג הפורים במרוקו.

העלייה לישראל עם המגילה

כשעלתה משפחתו של סבא משה ממרוקו לישראל, בשנות החמישים, סבי היה כבן 13. המגילה היקרה, הייתה ברשותו של אביו סבא רבא שלי, אהרון. לאחר פטירתו של סבא רבא אהרון עברה המגילה לסבא שלי, סבא משה זיכרונו לברכה.

אנחנו זכינו וסבא קרא לנו מספר פעמים במגילה זו.

לאחר פטירת סבא שלי המגילה עברה לדוד שלי, דוד אהרן.

 המגילה עוברת מדור לדור

תמונה 1

היום, המגילה נמצאת אצל הדוד שלי, דוד אהרן והיא תמשיך לעבור במשפחתנו מדור לדור….

הזוית האישית

מעיין ימיני: השנה השתתפתי בתוכנית הקשר הרב דורי שהתקיימה בבית ספרי במעלה מכמש. בקשתי מאמי, רויטל, שתספר לי על המגילה של סבא, שזה ממש עניין אותי.

מילון

אוטאט אל חאג'
עיירה במרוקו

מגילת אסתר
מְגִלַּת אֶסְתֵּר היא אחת מחמש המגילות שבתנ"ך. במגילה מסופר על מזימה להשמדתם של יהודי ממלכת פרס בימי המלך אחשוורוש על ידי המן האגגי ("המן הרשע"), וכיצד סיכלו אותה אסתר המלכה ובן דודה מרדכי היהודי. בסוף המגילה מסופר כי לזכר אירועים אלה נקבעו חג הפורים ומצוותיו - משלוח מנות, מתנות לאביונים ועריכת משתה. גם קריאת המגילה פעמיים, בליל החג וביומו, היא ממצוות החג. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ברשות המשפחה הייתה מגילת אסתר אשר עברה מדור לדור.“

הקשר הרב דורי