מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא מאיר השתתף בחמש מלחמות ישראל

נועם ומאיר עם משפחתם בטיול בפראג
סבא מאיר עם משפחתו בילדותו
סיפור חייו של מאיר

שמי נועם, השתתפתי השנה בתוכנית הקשר הרב דורי, יחד עם סבא שלי מאיר אילברט. סבא מאיר נולד בשנת 1942 ברוסיה בעיר  סוצ'י, העירסוֹצְ'י נמצאת על החוף של הים השחור.

סבא שלי, מאיר נולד ברוסיה, ילדותו עברה עליו בצל מלחמת העולם השנייה. בעקבות מלחמת העולם השנייה, משפחתו עברה לפולין, לנובה-סול ואחר כך עבר לג'יצה. סבא סיפר שמזיכרונותיו כילד הוא חווה אנטישמיות כר בילדותו. בגלל שהם היו יהודים, הפולנים זרקו עליהם אבנים והרביצו להם.

סבא מאיר עם משפחתו בילדותו

תמונה 1

העלייה לישראל

כשסבא מאיר היה בן כ-15 החליטה משפחתו לעלות לישראל. בשנת 1957, סבא מאיר ומשפחתו עלו לישראל ועברו לגור באשדוד, זו הייתה עיר צעירה וחדשה, הו בה אז רק 200 משפחות בכל העיר. הם גרו ברחוב הראשונים.

בניית משפחה בישראל

סבא מאיר פגש את סבתא בישראל ולאחר תקופת חברות הם התחתנו בשנת 1967. סבא שרת בצבא ואחר כך לאורך כל השנים בשירות המילואים. סבא סיפר לי שהוא השתתף בחמש מלחמות שהן: ששת הימים, מבצע קדש, מלחמת יום כיפור, מבצע ליטני ומלחמת לבנון הראשונה.

סבא מאיר עבד 40 שנה בחברת החשמל. בהתחלה הוא עבד בעיר אשדוד בבניית תחנות כוח ואחר כך עבר לתל אביב ללמוד ולהפוך לחשמלאי מוסמך, עם סיום לימויו התקדם בעבודה והפך לחשמלאי הראשי. התפקיד האחרון אותו עשה בחברת החשמל הוא חיבור כבלים בתל אביב.

סבא מאיר סיים את הקריירה שלו בתור מנהל בכיר בחברת החשמל והיה מנהל של 40 עובדים.

בשנת 2003 יצא לגמלאות.

אני וסבי עם המשפחה בטיול בפראג

תמונה 2

 

הזוית האישית

נועם: לי היה כיף ומענין לשמוע את הסיפור של סבא שלי ולסבא שלי היה כיף לספר אותו.

מילון

סוצ'י
סוֹצְ'י - היא עיר לחופו של הים השחור, בדרום-מזרחו של חבל קרסנודאר ברוסיה. לעיר מעמד של חבל עירוני (городской округ) המשתרע על פני 3,502 קמ"ר, הגדול ברוסיה, ואילו השטח הבנוי של העיר גופא משתרע על-פני 176.77 קמ"ר. בשנת 2010 התגוררו בעיר גופא 347,932 איש, ובמטרופולין חיו באותה עת 420,589 נפש. (ויקיפדיה)

נובה סול
נובה סול (בפולנית: Nowa Sól; בגרמנית: Neusalz an der Oder, נויזלץ אן דר אודר) היא עיירה בפרובינציית לובוש שבפולין.

ציטוטים

”אם העולם מצחיק אז צוחקים“

הקשר הרב דורי