מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות שלי ברמת גן – חניתה גורדון

אלכסה וסבתא במסעדה
סבתי עם משפחתה כשהייתה קטנה
זכרונות מבית סבא וסבתא

שמי חניתה גורדון, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדתי, אלכסה. נולדתי ברחוב הגפן שברמת גן להוריי מתי ודוד קבילי, ולאח גדול, שמעון, שהיה גדול ממני בחמש שנים. גרנו בבית גדול ומפואר הסמוך לבית של סבא וסבתא שלי, משה ורחל, שהיו אהובים עליי במיוחד. נהגתי לישון אצלם כל יום שישי, אני ואחי אהבנו את הבישולים של סבתא ואת הסיפורים שלה על ספרד, שם הם חיו וכך ניצלו מהשואה.

כשהייתי בת חמש, נולדה לי אחות קטנה בשם לילי, ובגיל 12 עברנו לדירה גדולה יותר, קצת יותר רחוקה מסבא וסבתא שלי. למדתי בתיכון אליאנס שברמת אביב, ובגיל 16 וחצי הכרתי דרך חבר את בעלי פרויקה, מאז אנחנו ביחד 53 שנים. יש לנו שלושה ילדים: שירי, מיכל וגיא, שכולם כבר הורים, ושמונה נכדים.

אבא של בעלי היה מורה דרך בישראל, כשאני ובעלי התחתנו הוא הציע לי ללכת ללמוד להיות סוכנת נסיעות ולבעלי להיות מורה דרך. פתחנו את המשרד בשנת 1977 בחנות קטנה ברחוב בן יהודה, ומאז גדלנו מאוד ואפילו שני ילדים שלנו, שירי וגיא, הצטרפו אלינו. מיכל בתנו הצטרפה לבעלה ויחד יש להם עסק משגשג של אביזרים ואופנה שנקרא לסטר. במשך 20 שנה עסקתי בהתנדבות והייתי חברה בארגון שנקרא מעגל נשים, ארגון שעוזר לילדים בסיכון. הבית שלנו היה תמיד מקום לארועים על מנת לאסוף כסף עבור הילדים.

בילדותי עם הוריי

תמונה 1

הזוית האישית

אלכסה הנכדה המתעדת: למדתי מסבתי על ילדותה והיכן גרה, היה לי מאוד מעניין במסגרת התכנית.

סבתא חניתה: נהניתי מהחוויה. אני מקווה שתמיד משפחת גורדון תהיה מאוחדת.

מילון

"מלאכיקו דל דיו"
מלאך של אלוהים

ציטוטים

”אני ואחי אהבנו את הבישולים של סבתא ואת הסיפורים שלה על ספרד, שם הם חיו וכך ניצלו מהשואה“

הקשר הרב דורי