מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אי אפשר לברוח מהגורל

במקום תמונה משותפת
סבתא אולגה בצעירותה
סיפורי מטבח

סבתי אולגה נולדה בשנת 1968 ב-23/11 בדניפרו שבאוקראינה.

כשסבתא הייתה קטנה היא שיחקה משחקים עם חברות שלה בחוץ. היא סיפרה שפעם אחת היא והחברות שלה התחבאו בתוך המרתפים וטיפסו לחבית וקראו למלכת האותים, אבל כששמעו רשרוש הם נבהלו וברחו, חשבו שזו המלכה, אבל התברר שמדובר בעכברים.

כשסבתא התבגרה היא למדה באוניברסיטה רפואה, כדי להיות רופאה או אחות. היא התחתנה פעם ראשונה בשנת 1989, ובשנת 1990 כשהיא  הייתה בת 21 ילדה את אמא שלי. אחרי כמה שנים היא וסבא שלי התגרשו .

עברו כמה שנים וההתפתחות של האינטרנט הלכה וגדלה וברשתות היה דבר חדש, אפליקציות הכרות. סבתא שלי לא האמינה לזה ופשוט התעלמה. אך עמית מהעבודה שכנע אותה לפתוח את הכרטיס. סבתא שלי חשבה, שגם אם היא לא תפגוש מישהו לא יקרה כלום, אך אחרי כמה ימים סבא שלי ראה את הכרטיס וכתב לסבתא שלי. הם התכתבו וסבא החליט להתקשר אליה. אחרי פרק זמן החליטו להפגש. אך הייתה בעיה, הם גרו בשתי ערים שונות, ואז יכול היה לקרות מצב שמישהו אחר יבוא. אבא של סבתי לא ידע שהם הכירו אחד את השני באפליקציה. אך לא קרה שום דבר מפחיד ואחרי עוד כמה חודשים הם התחתנו ונולדו להם 2 ילדים.

בשנת 2006 סבתא שלי רצתה לעבור למדינה אחרת, למשל, לגרמניה כי תמיד דיברו שזו מדינה מפותחת. בסוף היא לא רצתה לגרמניה וגם אמא שלי לא רצתה. הם אפילו לא ידעו שיכלו לעבור לישראל. זה היה רק בחלומות, ולכן עזבו את הרעיון.

בשנת  2015 סבתא וסבא שלי חזרו לרעיון של לעבור מקום, אך הפעם הם ניסו לעבור לישראל. הם התחילו לאסוף מידע, תמונות ותעודת זהות, כדי לבדוק אם הם יהודים ויש להם זכות לעלות לארץ. סיפורם של סבתא רבתא וסבא רבא שלי הצליח. התגלה שיש לנו סבתא רבתא רבתא שקוראים לה ציפורה אך תמיד קראו לה בשם אחר.

אחרי שנה סבתא וסבא הצליחו לעבור לישראל.

פה בישראל היה קשה. כשהגיעו לארץ, הם גרו בנורית ושם למדו עברית כל המשפחה.  לאחר מכן סבתא עבדה במסעדה. היא כל כך אהבה לבשל שהיא עזבה את מקום העבודה שלה. היא גם התחילה לבשל בבית  כל מיני קינוחים ואחר כך אפילו לקחה קורסים איך להכין עוגות וכו.

היום סבתא גם למדה איך להכין סוגים שונים של לחם  מארצות שונות.

הכל התגשם, סבתא בארץ האהובה, עושה מה שהיא אוהבת והכל טוב.

הזוית האישית

קרינה: מאד נהננו עם סבתא .אני למדתי משהו חדש ולה היה נעים שאני מקשיבה לסיפור שלה. האמת שאמא גם אמרה לי שהיא לא רצתה לטוס לגרמניה כי לא אהבה את הארץ הזאת עוד כשהייתה קטנה.

מילון

דניפרו
העיר הרביעית בגודלה באוקראינה, ובירת מחוז דניפרופטרובסק. ממוקמת בחלק המזרחי של אוקראינה, 391 ק"מ דרום-מזרחית לבירת אוקראינה, קייב, ושוכנת על נהר הדנייפר, שהעניק לה את שמה. ויקיפדיה

ציטוטים

”הכל התגשם, סבתא בארץ האהובה, עושה מה שהיא אוהבת והכל טוב.“

הקשר הרב דורי