מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך עברו חייה של סבתא שלי

נתנאל וסבתא בביקור בגן החיות
תמונתה של סבתי
הילדות של סבתא שלי וחייה עכשיו

שמה של סבתי הוא יורצ'נקו נדיה. היא נולדה בשנת 1956 בקייב, אוקראינה. היא גדלה בקייב ועדיין מתגוררת שם. היו לה הרבה חברים טובים שאיתם שחתה בנהר, הלכה לקולנוע וכו'.

סבתא שלי למדה בבית ספר טוב, היא הייתה תלמידה טובה. אהבה ספורט ולעתים קרובות הלכה לחדר כושר. היא שיחקה כדורעף וכדורסל. היא יצאה לטיול עם חברה בכיתה. סבתא שלי גרה במדינה טובה שבה חיים אנשים טובים.

סבתי אהבה לבשל, ​​היא הכינה עוגיות טעימות ופינקה את החברים שלה.

סבתא שלי עבדה כרופאה. גידלה שתי בנות, את אמא שלי ואת אחותה של אמא שלי. סבתא שלי לעיתים קרובות טסה לישראל. היא אוהבת את המדינה הזו. סבתא שלי  עבדה תקופה קצרה כאחות בגן, אבל אחר כך היא עבדה כאחות במרפאה.

סבתא שלי עדיין חיה באוקראינה וכרגע מתרחשת עדיין מלחמה באוקראינה. כשהתחילה המלחמה אנחנו פחדנו מאוד ועכשיו אנחנו גם מפחדים, אבל פחות. מהיום שבו התחילה המלחמה. סבתא שלי מקווה מאוד שהמלחמה כבר תגמר ואולי מתישהו המלחמה באמת תגמר.

סבתא שלי גרה עם סבא שלי ולעיתים קרובות דודה שלי מגיעה לבקר אותם. לעיתים קרובות סבתא שלי נוסעת לגן שלה. שם היא מגדלת עם סבא פירות, ירקות וכד'. סבתא וסבא שלי אוהבים את הגן שלהם והם לא מפסיקים להגיע לשם. בגן שלה יש יותר ירקות מאשר פירות. בגן של סבתא שלי גדלים מלפפונים והם גדלים לגודל גדול והכי חשוב שהמלפפונים האלה הכי טעימים בגן של סבתא שלי.

פעם כשטסתי לסבתא שלי לבקר אותה אני נסעתי איתה לגן ושם ביחד עם סבתא וסבא שלי גידלנו את הצמחים. בגן של סבתא שלי היו אנשים שהם גם חלק מהמשפחה שלנו. יש להם ילדים ולפעמים שיחקתי עם הילדים שהיו שם. בגן של סבתא שלי היה כיף מאוד וכל הזמן חיכיתי להגיע לשם. טסתי לסבתא שלי פעם בשלוש שנים,

יום אחד התחילה המלחמה והפסקתי לטוס לסבתא שלי. כשהתחילה המלחמה סבתא וסבא שלי טסו לישראל לגור אצלינו עד שתיגמר המלחמה. אחרי חצי שנה לא הפסיקה המלחמה אבל סבא וסבתא שלי טסו בחזרה לאוקראינה. אני, סבתא וסבא שלי מאוד מתגעגעים אחד לשני, ומאוד מחכים עד שאני אטוס אליהם. עד היום 09.04.2024 אוקראינה עדיין במלחמה ואנחנו עדיין מחכים עד שהמלחמה תיגמר.

הזוית האישית

נתנאל: הייתי רוצה לאחל שהם יהיו בריאים והמלחמה תיגמר בעוד זמן קצר. היה לי מאוד כיף לעשות את העבודה. לסבתא שלי היה מאוד כיף לספר לי.

מילון

קייב
עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של אוקראינה. העיר נמצאת בצפון המדינה על גדות הנהר דנייפר, שחוצה אותה לאורכה. בעבר שימשה העיר כבירת רוס של קייב, המדינה הראשונה של העמים הסלאבים. מבחינה מנהלית העירייה מנותקת ממחוז קייב שסובב אותה.

ציטוטים

”עד היום 09.04.2024 אוקראינה עדיין במלחמה ואנחנו עדיין מחכים עד שהמלחמה תיגמר.“

הקשר הרב דורי