מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שרשרת הזהב – רותי סלמן

סבתא ועופרי במסגרת התכנית
סבתא בשירותה הצבאי
על הירושה שיקבלתי מחמותי

שמי רותי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדתי עופרי. במסגרת התכנית, בחרתי להביא את שרשרת הזהב שלי, שקיבלתי בירושה מחמותי.

נולדתי בישראל בשנת 1955. יש לי שבעה אחים ואחיות, עד גיל 20 גרתי ביפו. הוריי נולדו בעירק. קראו לי בשמי על שם הגננת של אחי.

כשהייתי בת 6, הייתי בחתונה של אחותי הגדולה לילי. היה ממש מרגש להיות שם לחוות את החוויה הזאת. היא התחתנה בבית הכנסת ביפו, ואמו של בעלה – במקום לזרוק סוכריות זרקה כסף, כל הילדים רצו לאסוף את הכסף מהרצפה. זו הייתה חוויה שלעולם לא אשכח.

אני זוכרת את מלחמת ששת הימים. זה קרה כשהייתי בת 12. אני זוכרת שהיינו מתחבאים בתוך חורים באדמה. בילדותי שיחקתי לרוב בבובות, קלאס ועוד.

בצבא שירתי בחיל האוויר, שם הכרתי את בעלי. התחתנו בשנת 1973 בבית הכנסת הגדול בתל אביב. כיום יש לי שלושה ילדים וחמישה נכדים.

סבתא בעת שירותה הצבאי

תמונה 1

תחביביי הם אמנות. יצאתי לגמלאות בגיל 62, ואת יתר זמני אני מעבירה במועדון בישול ואפייה.

הזוית האישית

עופרי הנכדה המתעדת: לי ולסבתא היה פורה ומעניין. למדתי אחת על השנייה הרבה דברים חדשים. תודה לתכנית הקשר הרב דורי.

סבתא רותי מעניקה לעופרי את השרשרת במסגרת התכנית

תמונה 2

מילון

ירושה
המונח "ירושה" או "הורשה", בהגדרתו הרחבה, מתייחס לכל העברה של מאפיין כלשהו מאדם לאדם, כגון תפקיד או תכונות גופניות במשפחה, בלא קשר למותו של האדם המוריש. לעיתים אין ההפרדה בין סוגי הירושות ברורה ומוחלטת. עקרון יסוד בדיני הירושה של מדינת ישראל הוא ה"חופש לצוות". פירושו של עיקרון זה הוא שהאדם חופשי להחליט אם לעשות צוואה, אם לשנותה ואם לבטלה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כבד את אביך ואת אימך“

הקשר הרב דורי