מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אין כמו האהבה הראשונה

סבא יהודה ואני
החולצה עם החתימות
השחקן של חיפה סבא יהודה

שמי איתי, השנה השתתפתי בתוכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי יהודה הורוביץ ממנו שמעתי סיפורים רבים. בחרנו לתעד את "האהבה הגדולה" של סבא יהודה.

סבא יהודה מספר

נולדתי בכפר ברנדיס, שכונה בעיר חדרה, מיד לאחר שהורי הגיעו לארץ בדצמבר 1948. משם עקרה משפחתי לקריית מוצקין לדירה בת חדר ומשם לקראת תחילת לימודי בכיתה א' עברנו לגור בשכונת נווה שאנן חיפה. אחת מהתחנות בהן משפחתי עצרה, בית הספר "בארי" בו למדתי. הייתי חניך בנוער העובד והלומד בקן נווה שאנן.

מקן הנוער העובד בנווה שאנן, הצטרפתי לגרעין דולב שיועד לקיבוץ מעין ברוך. התגיסתי לנח"ל – נוער חלוצי לוחם. בהמשך לאחר נישואי הגשמתי את חלומי להיות חלוץ. הגשמת חלום החלוציות התממשה בשנת 1980 בה הייתי בין מקימי היישוב מעלה שומרון.

ספורט, ריצות ובעיקר כדורגל היו התחביבים אותם אהבתי יותר מכל. עד גיל 17 שיחקתי במכבי נווה-שאנן, מעין קבוצת בת לא רשמית של מכבי חיפה שהעבירה אליה שחקנים לא מעטים.

הנה הכתבה שעשו עלי בגיל 60

קישור לכתבה: "אין כמו האהבה הראשונה" (מתוך אתר מכבי חיפה)

"מי מאיתנו לא השתמש, לפחות פעם בחיים במשפט הזה. אמנם, יוסי בנאי המנוח העלה פעם מופע בשם "אין אהבות שמחות" הסותר, אבל אם תשאלו את יהודה הורביץ המתגורר במעלה שומרון, עבורו מכבי חיפה היא גם אהבה ראשונה ובעיקר שמחה.

על אחת כמה וכמה כאשר "שב אליה" אחרי תקופה ארוכה ומצא שהיא מוחזקת כראוי. ההתרגשות הגדולה מאחורי הסיפור האישי של יהודה הייתה שיאו של טיול משפחתי , לרגל יום הולדתו ה- 60 ושנועד לכלול ציוני דרך בחייו.

הורביץ נולד בחדרה ב- דצמבר 1948 ומשם עקרה משפחתו לשכונת נווה- שאנן בחיפה. אחת מהתחנות בהן משפחתו עצרה, בית הספר "בארי" בו למד. עד גיל 17 שיחק במכבי נווה- שאנן, מעין קבוצת בת לא רשמית של מכבי חיפה שהעבירה אליה שחקנים רבים. המפורסם שבהם, הכובש המוכשר, משה (מוסא) אגמי, חלוץ שנות השישים והשבעים..

בגיל 6 נדבק יהודה הורביץ בחיידק בשם "מכבי חיפה" והיה לו הכבוד הגדול לעבור את כל ה"ויה דולורוזה" שהמועדון עבר, כולל שלוש ירידות לליגת המשנה.

כאמור, ברגע שנקבע טיול משפחתי, אותו ארגנו הרעייה שושי ושלושת ילדיו, עמית, עומר ועינב, להם היה ברור שללא מכבי חיפה אחריה הוא ממשיך לעקוב, טיול השורשים לא יהיה שלם ומושלם. הבן יצר קשר עם מיטל רוזן, מנהלת יחסי הציבור והקשר עם האוהדים במועדון, ביקש שיסייעו להפתיע את אביו שלא חשד במזימה הנרקמת מאחורי גבו ובמכבי חיפה תמיד נרתמים למשימות מיוחדות..

גם כאשר האוטובוס נכנס לשביל הכורכר המוליך למתחם האימונים של מכבי חיפה בכפר גלים, עדיין לא חשד יהודה בכלום. מן הסתם, עוד תחנה חשובה בחייו, אבל ברגע שגלגליו נעצרו והמשפחה דחקה בו לרדת, נדהם ולא האמין למראה עיניו: הוא הגיע לאימון הקבוצה ולא סתם,.

הקפטנים המשותפים, רב- אלוף אלון חרזי (8 אליפויות) ואלוף יניב קטן (5 אליפויות) המתינו לו עם חולצת משחק ירוקה זוהרת במסגרת מיוחדת, ועליה חתימות כל שחקני מוליכת הטבלה הנוכחית- "אהובתו הראשונה".". בצילומים עם חרזי, קטן ואלישע לוי ששמח לפגוש אוהד ותיק, נראה יהודה הורביץ המום מעט והתקשה להביע את התרגשותו הגדולה. נראה לו שהוא מצוי בחלום מהאגדות ובתו עינב סיפרה שכאשר התבקש חתן השמחה לסכם את חוויות היום התרכז בשתיים: הברכות שילדיו הקריאו בפניו ורגעי הקסם באימון הקבוצה והפגישה עם שחקניה."

מאלבום התמונות של סבא יהודה

תמונה 1

מאלבום התמונות של סבא יהודה

תמונה 2

מאלבום התמונות של סבא יהודה

תמונה 3

לקובץ הסיפור המלא: הסיפור של סבא יהודה

הזוית האישית

איתי: השנה השתתפתי בתוכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי יהודה הורוביץ ממנו שמעתי סיפורים רבים. בחרנו לתעד את "האהבה הגדולה" של סבא יהודה.

מילון

מכבי חיפה
מכבי חיפה-כרמל היא אגודת ספורט מן המובילות והפופולריות בישראל, שקבוצותיה ממוקמות בעיר חיפה. באגודה רשומים כ-4,000 ספורטאים, בוגרים וצעירים, בקבוצותיה ובחוגיה השונים. האגודה מהווה חלק מתנועת מכבי ישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אין כמו האהבה הראשונה“

הקשר הרב דורי