מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מ"אברהם הגיבור" לסבא אבי האהוב

אני, דריה מתעדת את סבא אבי
סבא אבי וסבתא
אבי רבי גדל בפרדס חנה ושירת בצה"ל, הוא מספר על ילדותו, שירותו ומשפחתו

שמי דריה רפאלי ואני לומדת בכיתה ז' בבית ספר מקיף ח' בראשון לציון. במסגרת תוכנית "הקשר הרב דורי", זכיתי לראיין את סבי היקר ולתעד את סיפורו: על ההמשכיות והשינוי בחייו של סבי, אבי רבי.

סבא אבי מספר

שמי הוא אבי רבי, נולדתי בתאריך 15.5.1950 בפרדס חנה. לאבא שלי קוראים חביב והוא נולד בקורדיסטן ולאימא שלי קוראים שושנה והיא נולדה באיראן. הם עלו לארץ בשנת 1950. יש לי שלוש אחיות ועוד אח שחטפו אותו כשהוא היה תינוק וכנראה שהוא כבר נפטר.

הסביבה בתקופתנו הייתה מוקפת בילדים טובים. אני גרתי במעברה ואחרי כמה שנים אבא שלי בנה בית קטן עם שני חדרים מטבח ומקלחת. אבא שלי עבד בחברת "סולל בונה" ואימא שלי עבדה במכבסה. בילדותינו היינו משחקים בכל מיני משחקים וצעצועים. בשעות הפנאי שלי הייתי משחק בגינה. אהבתי לאכול כל מיני דברים, בעיקר ממתקים כמו בונבוניירה. הזיכרון שלי מילדותי הוא שאני הייתי אהוב מכולם והיו קוראים לי אברהם הגיבור.

תקופת בית ספר ולימודים

למדתי בבית ספר יסודי דתי. אני זוכר בעיקר את גודלו. בית הספר היה מאוד גדול, היו בו שתי קומות ולפי מיטב ידיעתי הוא קיים עד היום. בין המקצועות שלמדתי היה מסגרות וחרטות. בחטיבה למדתי את המקצועות הרגילים כמו מתמטיקה, אך גם חרטות ומסגרות. בהפסקות היינו משחקים במחבואים, "תופסת", מחבואים ועוד משחקי חצר.

שירות צבאי

שירתי בגולני בגדוד 13. לחמתי במלחמת לבנון, שלום הגליל ובמלחמת ההתשה. הרגתי המון מחבלים וחברים שלי מתו לי על הרגליים. כל השנים המשכתי את שירותי הצבאי ולאחר שירות חובה המשכתי בשירות המילואים בגולני ובחיל החימוש.

היכרות ונישואים ובניית משפחה

הכרתי את אשתי דרך היכרות משפחתית. התחתנו לפני 44 שנים באולמי "שושנים" בתל אביב, זה היה אז האולם הכי ידוע ומפואר בתל אביב.

במהלך השנים נולדו לנו שלושה ילדים. לילד הגדול קוראים חגי על שם אבא שלי, לילדה הקטנה שלנו קוראים סיון, כי אשתי אהבה את השם סיון, בגלל השיר של יגאל בשן. את המילים לשיר כתב: שמוליק צ'יזיק ואת הלחן כתב, ניגן ושר יגאל בשן. לבתנו הקטנה קוראים ורד על שם אימא שלי.

יש לי שישה נכדים: הבכורה, אביה בת 14, דריה בת 12.5 איתה אני משתתף בתוכנית קשר הרב דורי והיא מראיינת אותי ומתעדת את הסיפור שלי. ליבי בת 11.5, רומי בת 10, דוד בן 3 והנכדה הקטנה, שייה בת השלוש. אנחנו חוגגים את החגים ביחד בבית שלי.

מסר לדור הצעיר

המסר שלי הוא לכבד את ההורים שלכם, כמו בפתגם "כבד את אביך ואת אמך".

סבא וסבתא שלי

תמונה 1

 

הזוית האישית

דריה: במהלך עבודתי, למדתי רבות על סבא שלי. זה גרם לי להסתכל עליו באור אחר. אני שמחה מאוד שזכיתי לשבת עם סבא ולשמוע את סיפור חייו. סבא- נהניתי מאוד לשתף את נכדתי בסיפור חיי. הרגשתי שאני מכיר אותה יותר טוב וכך גם היא תכיר אותי טוב יותר. נהניתי מזמן האיכות שלי עם נכדתי. אני מאחל לה המון בריאות, הצלחה בלימודים ושתמיד תהיה מאושרת.

מילון

מעברה
יישוב ארעי לעולים חדשים לארץ ישראל בשנות החמישים.

מסגרות
מקצוע מומחה העוסק בעיצוב רכיבי פלדה מעובדים לצרכים שונים, בייצור ותיקון של אביזרים וחפצים ממתכת, ובביצוע שינויים במסגרות ובקורות.

חרטות
אמן מומחה לגלוף כלים ולהקצעתם במחרטה, ואמן היוצר תחריטים - ציורים על לוחות מתכת וכדומה.

ציטוטים

”כבד את אביך ואמך“

הקשר הרב דורי