מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה של סבא אריק בשנת 1990

סבי ארקדי עם בן דודו
סבי, ארקדי בכיתה ז'
החיים של סבא אריק, ילדותו ובגרותו ברוסיה והעלייה לישראל

ילדותו של סבי

הסיפור של סבי, ארקדי טורובסקי, התחיל בעיר צ׳ילבינסק שברוסיה בשנת 1947, שנתיים אחרי מלחמת העולם השנייה. ארקדי נולד לזוג יהודים שברחו מהשואה – אבא מיכאל טורובסקי, ואימא אולגה למברג. שלושתם חיו חיים פשוטים בדירת חדר קטנה בבניין המורכב מחמש דירות בסך הכל, וחדר אוכל משותף.

אחרי המלחמה, ברוסיה היה עוני קשה מאוד ולרבים לא היה קל לחיות אפילו חיים בסיסיים, ומשפחות רבות היו שולחות את ילדיהם לעבוד בגיל צעיר כדי לעזור להורים. המצב הכלכלי של המשפחה של סבי ביחס לסביבתו היה סביר, אביו עבד במפעל טנקים ואמו עבדה בספרייה והשניים התפרנסו בכבוד.

לאחר כמה שנים המשפחה עברה לגור אצל סבתא גינדה למברג וחיו אצלה ארבעתם ביחד בדירת חדר אחד. כעבור כמה שנים אבא של סבי מצא את משפחתו בריגה שבלטביה אחרי שהופרדו במלחמת העולם השנייה. חמישתם החליטו לעבור לדירה של סבו ודודתו של מיכאל, שם הם חיו חצי שנה, מכיוון שהמשפחה לא הצליחה להתמקם בצורה טובה בריגה, הם חזרו לצ׳ליאבינסק.

סבי סיים את כיתה א’ בצ׳ילבינסק ואז בגיל 9 עבר לגור בכפר אצל דודיו שם למד שנה, ונסע בחזרה לצ׳ליאבינסק לאחר מכן. בנוסף לכך, שנה אחרי, כשסבי היה בן 11 נולד אחיו הקטן יאן.

ההיכרות עם סבתא לריסה

בגיל 24 הכיר סבי את סבתי לריסה בילבוקוב כשהייתה בת 21, ואחרי שישה חודשים השניים התחתנו, ולאחר תשעה חודשים נולדה להם בת והם קראו לה ג׳ניה.

 סבי וסבתי ביום חתונתם

תמונה 1

העלייה לישראל

כשהיה בן 43 עלו סבי, סבתי, אמה של סבתי אנה ובתם ג׳ניה (אמי) לישראל, ובהתחלה ארבעתם חיו בדירה בפתח תקווה. סבי עבד במפעל לעור, לאחר מכן במוסך טרקטורים ולאחר כמה שנים עברו לגור לאריאל ובשנת 1992 התחיל לפתח את החברה הראשונה שלו בתחום ייבוא ושיווק ציוד מכני הנדסי.

סבי כשעלה לישראל

תמונה 2

כיום סבי הוא איש חשוב בחיי ובחיי רבים ובנוסף לכך בן אדם מאוד עסוק. בגילו המכובד הוא מתפעל שתי חברות אותן הוא מנהל בשותפות בין היתר עם אבי, משחק טניס בשעותיו הפנויות ובנוסף לכך הוא סבא, אבא ובעל מדהים ואהוב.

הזוית האישית

ארקדי: נהניתי מאוד מההשתתפות שלי בתוכנית הקשר הרב דורי יחד רוני, ואני שמח שקיבלתי את ההזדמנות לשתף את סיפור חיי.

מילון

ילדות
יַלְדוּת היא תקופה במהלך חייו של האדם.

ציטוטים

”אל תפחדו לעבוד קשה, ההצלחות הכי גדולות באות עם הקשיים הכי גדולים.   “

הקשר הרב דורי