מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הלידה ששינתה את חיי

בתמונה רואים את סבא וסבתא שלי
בתמונה רואים את סבתא שלי ואחים שלה.
הלידה של בתי ג'ניפר

אני נולדתי בשנת 1952 בישראל בתל אביב ולאחר כמה שנים עברתי לצרפת ששם נולדו לי בנותיי סולי וג'ניפר, שגם הן לאחר כמה שנים עברו לישראל.

תמונה 1

בנותיי סולי וגניפר עלו לישראל  ושם ג'ניפר הכירה את בעלה דן באלפון (מקום שבו לומדים עברית) אני נשארתי בצרפת יחסית לבד. בעלי היה עובד עד מאוחר במעבדות ואני הייתי עם הבנות עד שהן עזבו ולא הייתי עושה כלום כל היום.

בשנת 2007 בתי ג'ניפר בישרה לי שהיא בהריון, אני מאוד התרגשתי. בתי גנ'יפר כבר הייתה בישראל במהלך ההיריון, ואני קצת התאכזבתי שהיא רחוקה ממני ושאני לא יכולה לעזור לה, במיוחד שזה היריון ראשון שלה.

ברגע שנועה נולדה, בתי התקשרה אלי ואמרה לי "אני צריכה עזרה אשמח שתבואי לישראל". לי היה ברור שאני עוזבת הכל ונוסעת לעזור לה.  דיברתי עם בעלי שאמר שאין בעיה, אבל הוא היה חייב להישאר פה כי בצרפת הייתה לו עבודה והיינו צריכים כסף.

יום למחרת אני טסתי לישראל והלכתי לשמור על נועה. שמרתי  עליה כול הילדות. הייתי מאכילה אותה ומקלחת אותה וממש עושה הכל עד שאימא שלה הייתה באה לאסוף אותה.

לאחר כמה שנים הבנתי שאני צריכה לעלות לישראל ביחד עם בעלי ולכן עליתי לישראל בשנת 2010, עליתי לאשדוד ליד הבנות שלי ואז עברנו לכפר סבא וסולי לרעננה.

בסופו של דבר אני חושבת שבלי לשמור על נועה מאז שהיא בת אפס לא היינו מגיעות לקשר כמו של היום.

הזוית האישית

נועה: אני וסבתא שלי מאוד אהבנו לעשות זאת זה חיבר בנינו עוד יותר.

השנה בחרנו להשתתף במסגרת המעורבות החברתית בבית ספרנו בתוכנית הקשר הרב דורי. במסגרת פרויקט נראטיב 4, אותו הובילה המורה טליה נתנזון. במפגשי התוכנית נפגשנו עם הסבים והסבתות, שמענו את סיפוריהם ותעדנו את הסיפורים בגוף ראשון. במפגש הסיום החגיגי שיתקיים בתאריך 4.6.24 בבית הספר, נשב בקבוצות וכל אחד מאיתנו יציג את הסיפור שהוא כתב יחד עם  הסבים והסבתות. המפגש החגיגי יתקיים בנוכחות ורד אסולין – מנהלת בית הספר, טליה נתנזון – רכזת נראטיב 4, תמר וולף – מחנכת הכיתה ועפרה ארליך – מנחת תוכנית הקשר הרב דורי.

מילון

אולפן
מקום שבו לומדים את השפה מהמקומית.

ציטוטים

”המסר של סבתי הוא כדי להצליח צריך לעבוד קשה.“

הקשר הרב דורי