מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

איך סבא דני הכיר את סבתא איילת

סבא דני ונכדתו הצעירה שלי
סבתא איילת וסבא דני בשנת 1970
"היום פגשתי את אשתי לעתיד"

שמי שלי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבי, דניאל שוהם. יחד אנו מתעדים את סיפור חייו של סבי ומנציחים אותו במאגר המורשת. סיפורינו עוסק בהיכרות בין סבא דני ולסבתא איילת.

בסוף שנת 1969, בעיצומה של מלחמת ההתשה שהתנהלה בעיקר בין ישראל למצרים, אבל לא רק, סבא דני היה בצבא, מפקד מחלקה בגולני. סמל המחלקה היה בחור בשם אריק, מקיבוץ אשדות יעקב.

באחד הימים פנה אריק לדני וביקש לצאת לחופשה בת כמה שעות, על מנת להשתתף בטקס סיום הטירונות של אחותו הצעירה. אריק יצא לטקס, ואחרי שחזר, דני התחיל לתחקר אותו לגבי אחותו. הוא שאל מה שמה, איך היא נראית, האם אפשר לראות תמונה, האם יש לה חבר ולאיזו יחידה הציבו אותה בסיום הטירונות. אריק הראה תמונה ואמר שלאחותו קוראים איילת, שיש לה חבר, ושציבו אותה במפקדת פיקוד המרכז.

אחרי שבוע בערך, הסתיים האימון של היחידה של סבא דני, ונאמר להם שהם 'יורדים' לשלושה חודשים להחזיק את קו ברלב לאורך תעלת סואץ. לפני הירידה דרומה הם קיבלו שבוע חופשה. באחד מימי החופשה, סבא דני קם בבוקר ומסיבה שאינה ברורה עד היום, לבש מדים ונסע למפקדת פיקוד המרכז. כשהגיע, התחיל לחפש את החיילת איילת וכשלבסוף מצא אותה, הציג את עצמו ואמר לה שהביא לה דרישת שלום מאחיה אריק. אחר כך שאל אותה האם אפשר להזמין אותה ללכת בערב יחד לסרט. איילת אמרה שלא תוכל לצאת לסרט, אבל שיוכל לבוא לבקר אותה בבסיס בעוד יומיים בערב. כשחזר לבית הוריו, אמר סבא דני לאמו "היום פגשתי את אשתי לעתיד".

אחרי יומיים נסע דני בערב לבסיס לפגוש את איילת, ואחרי עוד כמה ימים ירד לקו תעלת סואץ. בתקופה שהיו בתעלה, ניסה כל כמה ימים להתקשר לאיילת ולשוחח איתה. יש לזכור שאז לא היו מכשירים סלולריים, ועל מנת להצליח לדבר עם מישהו בטלפון היה צריך לעבור דרך כמה מרכזיות צבאיות. היה קשה מאוד לשמוע, במשך כל השיחה היה צריך לצעוק חזק.

בשנת 1970 איילת ודני נישאו. נולדו להם שלושה בנים: שמיר, אייל ויובל. שלי, הנכדה המשתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, היא בתו הצעירה של אייל.

שלי עם סבא וסבתא

תמונה 1

הזוית האישית

הנכדה  המתעדת שלי: נהניתי לפגוש את סבא שלי פעם בשבוע, כי לרוב אנחנו לא מספיקים להיפגש הרבה וגם למדתי על העבר של סבא שלי ועל איך שהוא הכיר את סבתא שלי.

סבא דני: נהניתי לבלות עם הנכדה שלי, ולהרחיב את ידיעותיה בתולדות המשפחה.

מילון

באו בברית הנישואין
התחתנו.

ציטוטים

”ילדים זה נחת “

”כשחזר לבית הוריו מהבסיס, אמר סבא דני לאמו: "היום פגשתי את אשתי לעתיד“

הקשר הרב דורי