מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חברת גורדון טורס חברה משפחתית

אני ואפרים (פרויקה) גורדון סבא שלי
אני עם הנכד שלי עומר
ילדותו של אפרים גורדון עד להצטרפותו לחברה המשפחתית

שמי עומר צור, השתתפתי בתוכנית הקשר הרב דורי, שהתקיימה בבית ספרי יחד עם סבי פרויקה גורדון. מסבא שמעתי את סיפורו ותיעדתי את הסיפור.

סבא פרויקה מספר

"נולדתי בתל אביב ברחוב אבן גבירול  43, שם הלכתי לגן נעמי. בכיתה א' הורי עברו לגור ברמת אביב, שם למדתי בבית ספר אורנים. בכיתה ב' הורי עברו לגור בגבעתיים ולמדתי בבית ספר ברנר. לאחר סיום הלימודים בבית הספר היסודי, שהיה אז עד כיתה ח' עברתי ללמוד בבית ספר להנדסאים אורט טכניקום בגבעתיים.

בשנת 1974 התגייסתי לצבא. סיימתי את השירות לאחר שלוש וחצי שנים בדרגת סרן. בשנת 1977 התחתנתי ונולדו לנו שלושה ילדים. התחלתי לעסוק בעסק המשפחתי בענף התיירות בחברה שנושאת את שם משפחתנו גורדון טורס. החברה הוקמה ע"י אבי ז"ל זאב גורדון, סבא רבא של עומר נכדי.

סבא פרויקה במשרדו בחברה

תמונה 1

החברה המשפחתית שלנו גורדון טורס

(מתוך דף הבית של חברת גורדון טורס)

תמונה 2

"גורדון טורס היא חברת נסיעות משפחתית ותיקה, עם ניסיון של יותר מ-40 שנה והתמחות במוצרי נישה מיוחדים. החברה עוסקת במגוון תחומים, בהם טיולי משפחות, טיולים אקטיביים, שייט בנהיגה עצמית באירופה, שייט נהרות יוקרתי בעולם. כמו כן, גורדון מייצגת חברות נחשבות ובעלות מוניטין בתחום השייט. ייחודה של גורדון טורס הוא ביכולת להציע דרך אחרת לראות את העולם, דרך שנשענת על ניסיון רב שנים והיכרות אינטימית עם התחומים בהם החברה מתמחה והמאפשרת להציע חווית טיול ייחודית ושונה, תוך התאמת החופשה ללקוח".

קצת היסטוריה

"גורדון טורס הוקמה על ידי זאב גורדון ז"ל כחברה להסעת תיירים בישראל. בנו, פרויקה, שהצטרף אליו, הרחיב את תחומי הפעילות לטיפול בתיירות נכנסת לישראל. בשנים הראשונות עסקה החברה בטיולים לקבוצות ובודדים מצפון אמריקה וייצגה את חברות התיירות הגדולות ביותר בארצות הברית. בהמשך נכנסה לעסק המשפחתי גם חניתה, כלתו של זאב, שפיתחה את תחום התיירות יוצאת, עם שלל מוצרים חדשים בשוק הישראלי, כגון שייט נהרות ושייט עצמי. לפני כתשע שנים הצטרף דור חדש לגורדון טורס – שירי גורדון, נכדתו של זאב, החלה לנהל את העסק המשפחתי, ומאז היא משיכה להצעיד אותו קדימה עם מוצרים חדשים ומיוחדים".

הזוית האישית

עומר צור: היה כיף מאד אני מאחל לסבא שלי רק בריאות.

סבא פרויקה: אני מאחל לנכד שלי שכל חלומותיו ייתגשמו.

מילון

ג'ירוס
מאכל יווני טעים במיוחד שסבא אוהב וגם אני

ציטוטים

”למדתי דברים שלא ידעתי על סבא שלי“

הקשר הרב דורי