מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מילדה בודדה לניהול אגף הקליטה

סבתא פאני בעבודתה
הנכדה תהל
כיום אני מנהלת אגף הקליטה במגדל העמק, כאשר המטרה של העבודה שלי לעזור לעולים חדשים

שמי פאני טבלוביץ, נולדתי בשנת 1962 לבית משפחת נייקולייבסקי במולדובה. מולדובה היא מדינה רפובליקנית הממוקמת במזרח אירופה, בין רומניה ואוקראינה.

עלייה והקליטה בישראל

עליתי לארץ בשנת 1972 כשהייתי בת 9. למדתי בבית ספר "שלום עליכם", בכיתת אולפן לעולים ובכיתה רגילה. הייתי די בודדה, מכיוון שבאותה תקופה לא הייתה עלייה מרוסיה. לא ידעתי לדבר בעברית, אבל יחד עם זאת הייתה הקליטה מהירה וקלה, ולכן השתלבתי במהרה. חודשיים לאחר מכן הגיע עולה חדש לכיתה, ואני זו שעזרתי לו להשתלב בחברה הישראלית ובלימוד השפה החדשה. כבר מגיל צעיר עזרתי לעולים.

כיום אני מנהלת אגף הקליטה במגדל העמק. מטרת העבודה שלי היא לעזור לעולים חדשים לא רק ממולדובה או מרוסיה אלא גם מארצות אחרות. אגף הקליטה מקיים מגוון אירועים ופעילויות תרבות לעולים מארצות השונות. ביניהם מופעי זמר, ציון מועדי ישראל, ימי גיבוש והרצאות והצגות לקהילות השונות וביניהם עולי חבר העמים, אתיופיה, קווקז, ארגנטינה, "בני מנשה" ועוד.

מלחמת יום הכיפורים

עליתי לארץ שבוע לפני שפרצה מלחמת יום הכיפורים. הייתי אז קטנה ולכן אני לא זוכרת הרבה, זכור לי רק שישבנו במקלטים לא ברצף בזמן שהיו אזעקות.

את בעלי פגשתי בשכונה המערבית של העיר. היינו אז שכנים ושם הכרנו.

הזוית האישית

סבתא פאני: נכדתי האהובה, נהניתי לספר לך כמה רגעים מחיי, מאחלת לך הצלחה בהמשך החיים ובריאות.

תהל: סבתוש, נהניתי לשמוע קצת יותר עליך ולמדתי המון.

מילון

מלחמת יום הכיפורים
פרצה ביום הכיפורים י' בתשרי ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות נגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים, שנתמכו על ידי חילות משלוח מארצות ערב, בעיקר מעיראק ומירדן. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד כ"ח בתשרי ה'תשל"ד, 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בסיני, ועד מאי 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן .

ציטוטים

” אחד הערכים החשובים בעיניי הוא העזרה לזולת במאור פנים וברוחב לב“

הקשר הרב דורי