מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ממשהד לירושלים – סבא משה אגלר

משה ושירז בברית של אחיין
משה אגלר בן 6
העלייה מאירן, מגורים בירושלים, לימודים בפנייה ושירות צבאי בתותחנים

שמי שירז, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בה אני משתתפת השנה, אספר לכם את סיפורו של סבי, משה אגלר.

סבא משה נולד ב-25 במרץ 1955 בעיר משהד שבאיראן, אז פרס. הוריו, שרה ודוד, חיו בשכונה יהודית בעיר. אביו דוד היה סוחר כותנה מצליח ואמו שרה הייתה עקרת בית, כמו רוב הנשים באותה תקופה בפרס.

בשנת 1965, כשסבא היה בן 10, עלו לארץ ישראל. המעבר היה חוויה מרגשת ומאתגרת עבורם. המשפחה התיישבה בשכונה בירושלים, וסבא התחיל את לימודיו מכיתה ה' בבית ספר בישראל. לפני העלייה, למד בבית ספר רגיל עם תלמידים לא יהודים מכיתה א' עד ד'.

בישראל, סבא למד בתיכון דתי בפנימייה בירושלים. השהות בפנימייה הייתה חוויה מיוחדת עבורו, הוא היה חוזר הביתה רק פעם בשלושה שבועות. לאחר סיום התיכון והשלמת שירותו הצבאי, המשיך ללימודים אקדמיים ולמד כלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטה.

שירות צבאי

בצה"ל, סבא שירת כמפקד צוות בחיל התותחנים. תקופת השירות הייתה משמעותית עבורו, הוא שירת שלוש שנים בסיני ובהמשך שירת במילואים עד גיל 45.

קריירה מקצועית

לאחר סיום לימודיו באוניברסיטה, הצטרף סבא לבנק לאומי. בבנק עבד כמנהל ואחראי על תשלום המשכורות לעובדי הבנק. העבודה הייתה מאתגרת ומספקת, ונתנה לו את האפשרות לצמוח מקצועית ולתרום למערכת הבנקאית בישראל.

חיי המשפחה

סבא וסבתא שלי הכירו באוניברסיטה, כאשר שניהם היו סטודנטים. מאז ועד היום הם נשואים ומגדלים משפחה לתפארת. המשפחה שלנו נפגשת בשבתות, חגים ואירועים משפחתיים, מה שמחזק את הקשרים בינינו ויוצר זיכרונות נפלאים יחד.

משה ושירז בברית של אחיין

תמונה 1

הזוית האישית

שירז: נהניתי לעבוד עם סבא שלי ולחזק את הקשר שלי איתו. גיליתי עליו דברים חדשים שלא ידעתי, ואני ממליצה מאוד להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

כותנה
כותנה היא סיב רך הצומח סביב זרעי צמח הכותנה (Gossypium) שבמשפחת החלמיתיים. סיב זה משמש לרוב לטווית חוטים ואריגתם לבד רך ונושם. כותנה היא גידול נציל מאוד – רק כ-10% מהחומר הגולמי נהרס במהלך עיבודה. כותנה היא חומר הגלם המועדף לייצור בדים קלים וחולצות באזורים חמים מזה אלפי שנים.

ציטוטים

”המשפחה נפגשת בשבתות, חגים, אירועים משפחתיים“

הקשר הרב דורי