מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ז'ואל מספרת על מכתבי הרבי המרגשים

סבתא ז'ואל ונכדתה שני
סבתא ז'ואל
אילו קיבלתי מיליון דולר בתיבת הדואר, זה לא היה מרגש אותי כמו המכתב שקיבלתי מהרבי

הנכדה שני אטלני מתעדת את סיפורה של סבתא ז'ואל, כפי ששמעה ממנה.

לסבתא שלי קוראים ז'ואל שבא (כמו מלכת שבא). בצרפתית מאמי פרושו סבתא, ואנחנו קוראים לה מאמי ז'ואל. היא נולדה וגדלה בצרפת בעיר טולוז למשפחה רחוקה מיהדות. שם משפחתה לפני החתונה היה זואל בן גוזי, ולאחר החתונה השתנה לאטלני. לאחר חתונתה גילו היא וסבא שלי, ישראל, את חב"ד וחזרו בתשובה. במהלך השנים נולדו להם שבעה ילדים כשאבא שלי הוא הבכור.

מאמי ז'ואל מספרת על אירוע מרגש בחייה: "פעם אחת יצאתי כמו כל בוקר לבדוק את דברי הדואר שהגיעו אלינו. לקחתי את המכתבים ולהפתעתי גיליתי מכתב מהרבי מליובאוויטש. אני זוכרת שזה היה רגע מרגש מאוד, במיוחד מכיוון שלא כתבתי לרבי הודעה או בקשה. הרגשתי שאילו הייתי מקבלת באותו זמן מיליון דולר בתיבת הדואר, זה לא היה מרגש אותי כמו המכתב שקיבלתי. זה היה אחד הרגעים המיוחדים והמרגשים שחוויתי בחיי, שווה ערך להתרגשות של יום החתונה, לידה ראשונה ולידת הנכדה הראשונה (אני)."

בשנת 1994 (תשמ"ד), עשו בני המשפחה של סבא וסבתא עלייה לישראל, אך הם נתקלו בקשיים שונים ונאלצו לחזור לצרפת.

"כשחזרתי לצרפת, היה לי מאוד קשה ורציתי לחזור לארץ. אבא שלך סיים את הלימודים והוא רצה לחזור לארץ כדי ללמוד. כתבתי לרבי כדי לדעת מה לעשות. להפתעתי, מצאתי מכתב של הרבי, שהתאריך שלו היה בדיוק ביום הלידה שלי, אותו תאריך אותה שנה בדיוק, 19.2.1963. כמה מכתבים יש באגרות קודש ואני נפלתי בדיוק על מכתב שהרבי כתב בתאריך הלידה שלי. גם המקרה הזה ממש ריגש אותי."

המכתב מהרבי

תמונה 1

הזוית האישית

הנכדה שני: תודה לך סבתא על הסיפורים היפים והמרגשים שסיפרת לי. אני מאחלת לך הרבה בריאות ונחת מכולם.

מילון

אגרות קודש
אגרות קודש היא סדרת ספרים בת שלושים ושלושה כרכים ובהם מכתבים נבחרים מתוך מכתביו של האדמו"ר רבי מנחם מנדל שניאורסון מלובביץ', לאנשים פרטיים ולכלל. האיגרות עוסקות בנושאים מגוונים. הסדרה עוסקת בקשת רחבה של נושאים, כגון דברי תורה ודיונים הלכתיים, הוראות בקשר לניהול מוסדות חב"ד, עצות בענייני פרנסה, בריאות ועבודת ה', הערות למחברי ספרים על ספריהם ועוד.

הרבי מליובאויטש
הרבי מליובאוויטש, רבי מנחם מענדל שניאורסון זצ"ל, הוא המנהיג השביעי בשושלת אדמו"רי חב"ד. הרבי תואר כאישיות הפנומנאלית ביותר של זמננו. עבור מאות ואלפי חסידיו ומיליוני מעריציו ואוהדיו על פני כדור הארץ – הוא "הרבי", האישיות הדומיננטית ביותר ביהדות, וללא ספק האדם שיותר מכולם היה אחראי לרגש את מצפונה ולהביא להתעוררותה הרוחנית של יהדות העולם.

ציטוטים

”כמה מכתבים יש באגרות קודש? ואני נפלתי בדיוק במכתב שהרבי כתב בתאריך הלידה שלי!“

הקשר הרב דורי