מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המעבר של סבא גיל מהקיבוץ למשגב

סבא ואני חוגגים יחד יום הולדת
סבא בילדותו בקיבוץ גבת
החוויות של סבא גיל משנות ילדותו

שמי נוגה גלעד שיפמן, השנה השתתפתי בתוכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא שלי גיל שיפמן. סבא גיל סיפר לי על ימי ילדותו ועל המעבר שלו מהקיבוץ גבת בו גדל, למשגב.

ב-2 לינואר 1956 נולד גיל שיפמן, סבא שלי. גיל נולד בעפולה וגדל בקיבוץ גבת. גְּבַת הוא קיבוץ בעמק יזרעאל, זה קיבוץ וותיק שנוסד ב-28 בנובמבר 1926 על ידי עולים חדשים אנשי העלייה השלישית והרביעית, שהיגיעו לישראל מפולין.

ילדותו של סבא גיל הייתה בקיבוץ גבת ושם הוא חווה חוויות רבות, ככל הילדים באותה תקופה כמו למשל: לינה משותפת, שינה בבית ילדים, עבודה ועזרה בחיי הקיבוץ. סבא סיפר שהוא היה מוקף בחברים והייתה לו ילדות טובה.

 סבא גיל בילדותו

תמונה 1

זיכרון מיוחד מילדותו היה בתקופה בה היה בכיתה ה'. באחד הימים הוא הלך לטיול יחד עם בני כיתתו ומצא חותם, כנראה שזה היה חותם עתיק אולי של מלך מצריים שחי לפני 3500 שנים!

כיצד סבא וסבתא נפגשו?

סבא גדל והתבגר ובגיל 24 הצטרף לשנת שירות בלוטם. היה נהוג בקיבוצים שהצעירים היו יוצאים לשנת שירות שבה עוזרים להקים קיבוצים חדשים ויישובים חדשים. בשנת שירות זו בלוטם סבא גיל הכיר את אביבה, הם נפגשו והפכו לחברים, לאחר שנתיים גיל ואביבה התחתנו וחיו באושר.

לאחר עוד שנתיים, מאיה בתם הבכורה נולדה ושנתיים לאחריה גם דותן נולד ושוב עברו שנתיים ונולד אייל וכך הפכו למשפחה עם שלושת ילדיהם. עברו עוד כמה שנים בכרמיאל, בשנת 1988 סבא גיל ואביבה החליטו לעבור ליישוב יובלים ביחד עם כל הילדים, ועכשיו כולם חיים באושר ביישוב יובלים

סבא גיל נהנה מנכדיו!

הזוית האישית

נוגה: היה לי מאוד מעניין ללמוד על החיים של סבא גיל כשהיה צעיר ולשמוע על חייו בקיבוץ.

מילון

חותם
טבעת שטבועה בה צורה בשביל לחתום איתה.

לוטם
לוטם הוא יישוב קהילתי וקיבוץ בגליל התחתון בתחומי מועצה אזורית משגב. היישוב ממוקם על הר חילזון, בקרבת הערים כרמיאל וסח'נין. למרגלותיו נמצא נחל צלמון ונחל חילזון. היישוב נקרא על שם פרח הלוטם הגדל בסביבתו.

ציטוטים

”להיות שמחה בחלקי“

הקשר הרב דורי