מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נולדה וגדלה בתל אביב – ליאורה שרון

סבתא ליאורה מקריאה לי את הברכה בבר מצווה
אני ילדה שחוגגת את חג השבועות עם הטנא
בין רחוב דיזינגוף לרחוב הירקון

שמי ליאורה, נולדתי בשנת 1942 בתל אביב וגדלתי ברחוב דיזינגוף. מאוחר יותר עברנו לגור ברחוב הירקון כי אבא שלי אהב מאוד את הים. למדתי בבית הספר היסודי "נס ציונה" ברחוב גרץ בתל אביב, ובתיכון למדתי בעירוני ו' שברחוב מאפו.

המשחקים הילדותיים שלי כללו מחבואים, קפיצה בחבל, חמש אבנים וקלאס. החברים שלי היו מהכיתה וגם מהסביבה שבה גדלתי. אני זוכרת את חגיגות פורים בבית הספר, את הטנא של חג שבועות ואת הטיול בכיתה ח' שנסענו ליומיים לצפון (אבא שלי ליווה אותנו בטיול).

בבית הספר אהבתי מאוד לכתוב חיבורים, להשתתף בשיעורי ספורט, גאוגרפיה ומלאכת יד. החל מכיתה ב' ועד לסיום התיכון למדתי נגינה על פסנתר. החוגים שלי היו קשורים לנגינה וכללו: הרמוניה, תיאוריה, סולפאג' וריתמיקה. לא השתתפתי בתנועת נוער, אבל במהלך ההתבגרות שלי אהבתי לשמוע מוזיקה קלאסית וגם מוזיקה ישראלית.

השירות הצבאי והחיים בצל המלחמות

לצבא התגייסתי בשנת 1959 ושירתתי עד לשנת 1961. הייתי פקידה בפיקוד דרום ולא כל כך נהניתי מהשירות הצבאי שלי. לאחר שהתחתנתי ונולדו לי שלוש בנות, זכורה לי מלחמת יום כיפור שהייתי לבד בבית ללא בעלי שהיה במילואים.

המשפחה והתחביבים שלי

את בעלי, סבא מיכה ז"ל, היכרתי כשהיינו צעירים בני 16. גם סבא גדל בתל אביב, אבל לא באזור שלי. התחתנו בשנת 1962 באולם לחיילים משוחררים שנקרא אז "לורנס" בדרך יפו תל אביב.

הרבה אירועים זכורים לי לטובה. קודם כול זכורות לי שלוש הלידות שעברתי עם בנותיי. לאחר מכן הנישואים של בנותיי ולידת תשעת נכדיי, שאותם אני מאוד אוהבת.

בפנסיה שלי אני עושה הרבה ספורט בחדר כושר, ואני גם שומעת הרבה הרצאות בנושאים שונים יחד עם חברות. היום אני מאוד נהנית ממלאכת יד: אני סורגת, תופרת וגם עושה עבודות קרמיקה.

חפצים של זיכרונות

בבית שלי יש לי הרבה חפצים של זיכרונות מבית הוריי. יש לי כלי כסף מיוחדים שעברו אליי בירושה מאמא שלי. בנוסף, יש לי תכשיטי כסף שעברו גם הם ממשפחתי.

נדב מניח תפילין

אני מניח תפילין בבר מצווה

הזוית האישית

נדב הנכד המתעד: נהניתי לעשות את העבודה עם סבתא שלי. למדתי על הילדות של סבתא ועל התחביבים שהיו לה. אני מאוד אוהב את סבתא שלי ויש לי קשר טוב איתה. גיליתי במהלך הפגישות המשותפות הרבה דברים חדשים ומעניינים שלא ידעתי עליהם.

סבתא ליאורה: נדב הוא נכד מאוד אהוב שלי והמפגשים המשותפים שלנו יחד בכדי לספר לו על הילדות שלי וקורות חיי היו משמעותיים ומרגשים מאוד עבורי.

מילון

קרידו מיו
אהוב שלי

ציטוטים

”סבתא שלי חושבת שהדור הצעיר צריך לכתוב יותר ולהשתתף בשיחות כדי לשפר את השפה העברית שלו“

הקשר הרב דורי