מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החבר שסבא יוסף שי איבד במלחמת יום כיפור

סבא
סבי בצעירותו - בשירות הצבאי שלו
החבר שיצא להילחם איתי ולא חזר

טובי ואני, השתחררנו מספר שנים לפני שהמלחמה פרצה, ופנינו כל אחד לעבודתו.

ביום כיפור, בילינו ביחד את הצום והתפללנו בבית הכנסת, אך כמכת ברק, באו שליחים מצה"ל וגייסו אותנו ללחימה. אמרנו מהר שלום ליקירינו שהיו בבית הכנסת – ויצאנו להילחם.

טובי, נפרד ממשפחתו בפעם האחרונה – מבלי לדעת זאת, הוא נשלח לקרבות בסיני – בחווה הסינית, ונלחם עד מותו. בתאריך 15 לאוקטובר, טובי נלחם בפריצה לדוור סוואר. הוא נפגע מטיל שהמצרים שלחו אל הטנק שלו – ובהתחלה הוכרז כנעדר.

הצבא איבד אנשים רבים במלחמה – ולכן הניסיון לאתר ולחלץ את הגופות התעכב ולקח מספר ימים. אך לאחר ימים של חיפושים, גופתו נמצאה והודיעו למשפחתו על מותו. היינו באבל גדול מאוד, טובי היה החבר הכי טוב שלי מאז שאני זוכר את עצמי.

נכנסתי לתקופה קשה – וחוויתי אובדן גדול מאוד – כזה שמעולם לא חוויתי. הוא נקבר בבית העלמין בפתח תקווה והלוויתו הייתה הזיכרון הכי כאוב שלי.

אני עדיין זוכר אותו, למרות כל השנים הוא עדיין החבר הכי טוב שלי ולנצח אתגעגע אליו

הזוית האישית

מוריה: הרגשתי שסבא שלי חוזר לגילי – לימים שבם הוא היה רק נער וכבר חווה אובדן, ומאוד הערכתי אותו על הרצון להנציח אותו ולשתף פעולה.

השנה בחרנו להשתתף במסגרת המעורבות החברתית בבית ספרנו בתוכנית הקשר הרב דורי. במסגרת פרויקט נראטיב 4, אותו הובילה המורה טליה נתנזון. במפגשי התוכנית נפגשנו עם הסבים והסבתות, שמענו את סיפוריהם ותעדנו את הסיפורים בגוף ראשון. במפגש הסיום החגיגי שיתקיים בתאריך 4.6.24 בבית הספר, נשב בקבוצות וכל אחד מאיתנו יציג את הסיפור שהוא כתב יחד עם  הסבים והסבתות. המפגש החגיגי יתקיים בנוכחות ורד אסולין – מנהלת בית הספר, טליה נתנזון – רכזת נראטיב 4, תמר וולף – מחנכת הכיתה ועפרה ארליך – מנחת תוכנית הקשר הרב דורי.

מילון

מכת ברק
אירוע פתאומי

ציטוטים

”אני עדיין זוכר אותו, למרות כל השנים הוא עדיין החבר הכי טוב שלי ולנצח אתגעגע אליו“

הקשר הרב דורי