מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדות שונה בשכונה – רות רוזן

עובדים על תיעוד הסיפור בעת המלחמה בצפון
סבתא רות בשדה החרציות שמאחורי הבית
משחקי ילדות של פעם

שמי גליה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבתי, רותי. איתנו עובדים גם גל וקמה, אנו עובדים יחד כקבוצה. יחד אנו מתעדים את סיפור מחייה של סבתי ומנציחים אותו במאגר המורשת.

וכך סיפרה לנו סבתי: "נולדתי ברמלה בשנת 1960, וכל תקופת ילדותי הייתה באותה השכונה. השכונה כללה שלושה מבנים קטנים של דירות, וביניהם שדות של חרציות ושאר פרחי בר.

כל הילדים שגדלו איתי בשכונה היו חברים טובים מאוד. היינו מבלים את כל השעות שאחרי בית הספר ביחד. אהבנו מאוד לשחק במשחקי קבוצות כמו תופסת, מחבואים, או גניבת הדגל. אחד התחביבים האהובים עלי היה רקמה ועבודות יד.

בחופשות הקיץ אהבנו מאוד לשחק במשחקי מים וכולנו נהנינו להיות ביחד. לא היו קייטנות או בריכה ולפעמים נסענו עם ההורים לים. החברים הטובים שלי היו ממש כמו משפחה. אהבנו מאוד ללכת לאכול אחד אצל השני. גם הלכנו יחד לבית הספר. הילדות שלנו הייתה שונה מהילדות שלכם. היינו מבלים הרבה מאוד יחד מחוץ לבית, במיוחד במשחקים, וזה היה חלק חשוב בחיינו."

הזוית האישית

גליה: היה לי מאד כיף להשתתף בתכנית יחד עם סבתא, למדתי על הילדות שלה ועל התקופה בה גדלה.

גל: היה ממש כיף לעבוד בקבוצה ועם רותי, למדתי ממנה הרבה. אני שמחה שהייתה לי הזדמנות להתנסות בתכנית הזו.

קמה: מאד נהניתי לקחת חלק בתכנית, הייתה לי הזדמנות להעמיק ולחקור את הילדות של רותי ברמלה. רציתי להודות לרותי שאימצה אותי כנכדתה בזמן התכנית.

סבתא רותי: תכנית הקשר הבין דורי ההיא תכנית חשובה מאוד שמסייעת להכיר אחד את השני. אהבתי את המפגשים שהיו מעניינים מאוד. הכרתי את גליה, גל וקמה שהיו לנכדותיי במהלך התכנית, וגם נחשפתי לסיפורים של אחרים.

מילון

רקמה
רקמה היא מלאכת יד, שבה יוצרים קישוט על-גבי בד או מצע אחר, בדרך כלל גמיש, באמצעות העברת חוט בתוכו באמצעות מחט. אופי הקישוט במראה כולל תלוי בתכים - שיטות הרקמה שנבחרו. לתכים שונים מטרות שונות. בדרך כלל תכים המשמשים לתפירה אינם משמשים לרקמה, ולהפך. יופייה של הרקמה תלוי באחידות התכים (גודלם ומתיחותם) הרבה יותר מאשר בתפירה, בה בדרך כלל התכים עצמם נסתרים, ורק הבדים נראים לעין. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”החברים הטובים שלי היו ממש כמו משפחה“

הקשר הרב דורי