מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החיים במהלך המלחמה באוקראינה

סבתי נטליה ואני בשנת 2011
סבתי נטליה בשנת 2014
משפחתה של נטליה

שמה של המספרת הוא נטליה שמיאקין, נולדה ב-3.10.1964 בברית המועצות, בעיר לוגנסק. קראו להורים שלה: נינה, איבן ווניושין.

נטליה סבתי, למדה בבית ספר ובמכללת הסחר. במכללה למדה טוב, הציונים שלה היו 100, 90, 80. בבית הספר למדה, והייתה מקבלת ציונים פחות טובים 60 ו-80.

משחקים בהם שיחקו, גומי – 2 אנשים לובשים גומי ועומדים, הבן האדם השלישי עומד וקופץ ביחד עם הגומי. חבריה בשכונה היו ז'ניה, איגור, וובה, אנדריי, לודה, אולגה, אירינה, היו חברים 6 שנים.

התחביב שלה הוא: לקרוא ספרים, הייתה הולכת לספרייה כדי לקרוא ספרים, והייתה לוקחת ספרים הביתה, קוראת עד הסוף את הספר ומחזירה את הספר כדי שתוכל לקחת עוד ספר.

נטליה הכירה את בן הזוג שלה בבית הספר, הם למדו יחד בבית הספר בכיתה ז. התחתנו כאשר סיימו את בית הספר בגיל 17. נולדה להם בת בגיל 19, קוראים לה אולגה, שזו אמי. בגיל 22 נולד להם בן אנטון. בתה התחתנה עם בן הזוג שלה שקוראים לו מקסים בשנת 2009 ונולדה להם בת שקוראים לה ארינה, שזאת אני, בשנת 2010.

דודי אנטון התחתן עם בת הזוג שלו, קוראים לה ויקטוריה. נולדה להם בת שקוראים לה דריה בשנת 2016.

נטליה היא אשת  מכירות, עבדה בניהול תיקים, גם כמוכרת מוצרי קוסמטיקה. יש לה תעודה של סחר במוצרי מזון. היא יודעת הכל לגבי מוצרי בשר, מוצרי חלב.

נטליה יצאה לגמלאות ויש לה תחביב לבשל אוכל. החלום שלה הוא שיהיה שלום במדינה, ושאף אחד לא יהיה חולה.

סבתי נטליה, עדיין חיה באוקראינה, בעיר לוגנסק, בזמן המלחמה שהחלה בשנת 2014 עד עכשיו. הבת שלה, שזאת אמא שלי, שולחת לה את הכסף כדי שהיא תוכל לקנות מזון ובגדים. היא חיה בעיר שיש שם שקט אבל עדיין במצב מלחמה. העיר לוגנסק נחשב כדונצק. בעיר לוגנסק יש מעט אוכל בגלל המלחמה, אבל מביאים להם מרוסיה את האוכל לחנויות. לאנשים שחיים בלוגנסק ניתן לנסוע לתוך אוקראינה, כדי שיוכלו לקנות מוצרים, מזון או אפילו לחיות שם. המוצרים עולים לא מעט, כ-25,306 ריביניה, למוצר אחד (1000 שקל).

הזוית האישית

ארינה: אני אהבתי לשמוע את הסיפור של סבתא שלי כילדה ועל הילדות שלה. ולמדתי על המשחק החדש שסבתא שלי שיחקה כשהייתה קטנה, למדתי משהו חדש על סבתא שהיא לא סיפרה לי אף פעם, רק אמא סיפרה. נטליה: אני הייתי מרוצה שארינה שומעת את הסיפור שלי, הייתה לי חוויה שכתבו סיפור עלי, נזכרתי בילדות שלי ואיך שיחקנו במשחקים, יצאנו לטיולים. ואיך למדנו בבית הספר שבברית המועצות.

מילון

לוגנסק
לוהנסק או לוגנסק היא עיר במזרח אוקראינה, בירת מחוז לוהנסק. העיר נחשבת כעיר תעשייה חשובה במדינה. החל מאפריל 2014 לוהנסק היא עיר הבירה של הרפובליקה העממית של לוגנסק (ויקיפדיה) .

ציטוטים

”ללמוד ולהשיג את המטרות שלך, ללמוד מה שאתה רוצה, הרווחה שלך תלויה בזה.“

הקשר הרב דורי