מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעולמו של נער בכפר – סבא דרור בינימיני

פעילות כללית במסגרת התכנית
פעילות קבוצתית במסגרת התכנית
חוויות משמעותיות מנעוריו של סבא

שמי דרור בנימיני, נולדתי בשנת 1953 בישראל להורים סוניה ואליעזר. אבא שלי נולד בארץ ישראל, ואימא נולדה בעיר וילנה שבליטא.

כשהיינו ילדים, היה מאוד חשוב להורים שנעבוד במשק עם הפרות, העגלים, התרנגולות, גידולי השדה והמטעים. תמיד, כשחזרנו מבית הספר אחרי ארוחת הצהריים, היינו הולכים למשק לעבוד.

בכל יום שישי היה מפגש של כל הכיתה עם המדריכים, שנקרא 'פעולה'. לפני הפעולה היו מעבירים קשר מאחד לשני על ידי דף שכל אחד היה מוחק את שמו מהדף ומעביר להבא בתור. כך ידעו מי בא לפעולה. בכל פעולה היו לנו הפעלות שונות, בכל פעם היינו משחקים במשחקי חברה שהמדריכים הכינו לנו.

היה לנו חמור שקראו לו בילי. בנינו עגלה בשבילו והיינו יוצאים לטיולים. הייתי נותן לילדים מהמושב לקחת את בילי לסיבוב וכל פעם זה היה תמיד נגמר עם תקלה או תאונה. למשל, כשהחבורה של ילדים עשו תאונה ושקעו עם בילי והעגלה בבוץ והייתי צריך לבוא לחלץ אותם.

כשהייתי נער לא אהבתי ללמוד, אז למדתי בבית ספר בכפר יהושע ששם קיבלו אותי. היה לי אופנוע שבו כל בוקר הייתי נוסע לבית הספר דרך השדות. בחורף היה הרבה פעמים שלא הצלחתי להגיע בגלל הבוץ ונתקעתי. מאוד אהבתי את הלימודים בבית הספר בכפר יהושע כי שם עסקו גם בלימודים וגם בחינוך והקנו לנו הרבה מאוד ערכים כמו אהבת המדינה על ידי טיולים רבים.

בתיכון הייתה חבורה מנהלל שתמיד בחופשים היינו מטיילים ברגל בכל הארץ. היינו לובשים בגדים של חיילים ונוסעים בטרמפים עד שיום אחד מישהו אמר לי שלא יכול להיות חייל כזה צעיר.

הזוית האישית

תהל הנכדה המתעדת: היה לי מעניין לשמוע את הסיפורים של סבא. חלק מהדברים ידעתי אך גם למדתי הרבה דברים חדשים מהעבר של סבא.

סבא דרור: העבודה עם תהל הזכירה לי את תקופת הילדות ובית הספר שלי. אני מחכה כבר לעשות את הפרויקט עם נכדים נוספים וללמוד גם עליהם. זו זכות בשבילי שיש לי נכדה כמו תהל שמחוברת לסוסים ולרכיבה כמוני.

מילון

הקניה
נתינה או הענקה, בעיקר של ידע והרגלים.

ציטוטים

”הייתי נותן לילדים מהמושב לקחת את בילי לסיבוב, וכל פעם זה היה תמיד נגמר עם תקלה או תאונה..“

הקשר הרב דורי