מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מפרס לירושלים: מסע התמדה – יצחק אגאיפור

סבא יצחק ואדל בתכנית הקשר הרב דורי
סבא יצחק בתכנית הקשר הרב דורי
מהילדות בפרס ועד להקמת משפחה וקריירה מצליחה בישראל

שמי יצחק, נולדתי בפרס (איראן) בשנת 1941 וגדלתי שם. למדתי בבית ספר פרטי נוצרי עד כיתה ו'. כל בוקר הלכנו ברגל לבית הספר, שיחקנו בחצר משחקי חברה וספורט כמו כדורעף וטניס. כשסיימתי את שש הכיתות בבית הספר העממי, עברתי לתיכון בו למדתי שלוש שנים. בגיל 16 עליתי ארצה לארץ ישראל והועברתי לקיבוץ אלונים בעמק יזרעאל. בקיבוץ למדנו עברית פעם אחת בשבוע ועבדנו בשדות בשאר הזמן. לאחר שנה עזבתי את הקיבוץ ונסעתי לירושלים אל משפחתי.

בהגיעי לירושלים, חיפשתי את בני משפחתי אך לא מצאתי אותם ובלילות ישנתי בגן העצמאות. בבוקר שלמחרת פגשתי מכר מחו"ל שהכיר אותי, הוא עזר לי למצוא את הדוד שלי וגם סידר לי עבודה בקונדיטוריה. בעבודתי בקונדיטוריה הייתי אחראי על ניקוי תבניות וסידור עוגיות, ולאחר מכן על חלוקת עוגות בוקר לקיוסקים בעיר.

בשנת 1960 התגייסתי לצבא והלכתי לחיל השריון. עברתי את הטירונות בהצלחה והייתי חניך מצטיין. במהלך השירות, חוויתי אירוע מסוכן כאשר ברק פגע בטנק בזמן תדלוק דלק. הצלחתי לכבות את השריפה ולקבל על כך שלושה ימי חופש כצ'ופר.

לאחר השירות הצבאי, חזרתי לירושלים ושכרתי דירה. עבדתי שוב בקונדיטוריה עד שעברתי לנתניה כדי להתחתן עם אשתי דודי. בשנת 1965 התחתנו, ובשנת 1967 נולדה בתנו הראשונה, אורלי. כשאורלי הייתה בת חודשיים, התגייסתי למלחמת ששת הימים והייתי הטנק השני שנכנס לירושלים המזרחית.

לאחר המלחמה חזרתי לעבודה והתקדמתי במקצוע. בשנת 1969 נולדה בתנו השנייה, דניאלה, ובשנת 1970 הפכתי לשותף בקונדיטוריה והתחלתי לעבוד כעצמאי. בשנת 1971 נולד בננו השלישי, אמיר, ובשנת 1975 נולד בננו הרביעי, יוסי. עברנו לבית חדש בנתניה, שם חיינו חיים טובים ומשגשגים.

בשנת 2005 עבר אמיר לגור בארצות הברית ובשנת 2007 נולד יובל, בנם של יוסי ואשתו. בשנת 2009 נולדו ירדן, בנם של יוסי ואשתו, ושילה ואלכס, תאומותיה של דניאלה. בשנת 2012 נולדה אדל, בתה של אורלי, ובשנת 2014 נולדה עפרי, בתו של יוסי.

בשנת 2015 סגרתי את הקונדיטוריה והצטרפתי לעסק המשפחתי. כיום אני עוזר בעסק של המשפחה שעוסק במכירת מצברים למכוניות ומערכות סולריות. אני מאוד שמח להשתתף בפרויקט הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי אדל, ומקווה להמשך טוב.

הזוית האישית

אדל הנכדה המתעדת: אני וסבא יצחק ממש נהנינו בתכנית, ואנחנו מאחלים רק בריאות ואושר.

מילון

עסק עצמאי
עצמאי בהקשר הכלכלי הוא אדם שהכנסותיו מגיעות מפעילות עסקית עצמאית שלו, ולא כשכיר המועסק אצל מעסיק. בניגוד לשכיר המקבל משכורת קבועה ממעסיקו, העצמאי מנהל לבד את עיסוקו או פועל בדרך של התאגדות משפטית (כמו שותפות). עסקו של העצמאי עשוי להתנהל בבית עסק (משרד, חנות, בית מלאכה וכדומה), בביתו של העצמאי או כשירות הניתן בדרכים. אף על פי שעבודה במעמד עצמאי עשויה לחשוף את האדם לחוסר יציבות כלכלית ואף לסיכון כלכלי, רבים בוחרים להתנהל כך לפרנסתם. יש לכך יתרונות כמו עצמאות כלכלית, היקף עבודה גמיש ומגוון אפשרויות עבודה רחב יותר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”השתדלתי תמיד להתקדם “

הקשר הרב דורי