מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור החיים של סבא אלדד בכר

יום נישואים חמישים לסבא אלדד וסבתא פנינה
סבא אלדד בשירות הצבאי
כיצד סבא וסבתא תקשרו בצעירותם?

שמי אלדד בכר, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדי אורי, יחד אנו מתעדים סיפור מחיי ומעלים אותו אל מאגר המורשת של התכנית. נולדתי בקיבוץ תל יוסף ואני האח הצעיר במשפחה.

בשנת 1949, כשהייתי בן 4, המשפחה שלי עזבה את הקיבוץ ועברנו לגור בשכונת "נחליאל" בחדרה. לאחר שנתיים, בשנת 1951, עברנו לגור בשכונת בית אליעזר. בימים אלה עדיין לא היה בית ספר יסודי בשכונה, לכן למדנו בבית ספר "ארלוזורוב" במרכז העיר חדרה. כדי להגיע לבית הספר נסענו באוטובוס וכך גם חזרנו הביתה בסיום הלימודים. היינו חבורה בשכונה, השתתפנו בפעילות תנועת "הנוער העובד", ושם הכרתי את פנינה שהפכה לחברה שלי לאחר סיום בית ספר יסודי. בסיום בית הספר היסודי עברתי ללמוד בפנימיה צבאית ובגמר הלימודים התגייסתי לצבא לחיל השריון בתור טכנאי מערכות הנעה מרכבה.

בזמן שירותי הצבאי פנינה הייתה מורה חיילת בצפון. בימים שלנו לא היו פלאפונים או דואר אלקטרוני וכדי ליצור קשר אחד עם השני היינו שולחים מכתבים אחד לשני וקובעים מתי ניפגש.

לאחר השחרור פנינה ואני התחתנו ונולדו לנו שלושה ילדים: יפעת, ליאת ולירון. לפרנסתנו עבדתי בחברת החשמל בחדרה ופנינה עבדה כמורה בבית ספר "קפלן" בשכונה.

במהלך השנים עשיתי שירות מילואים והשתתפתי בשלוש מלחמות: מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון הראשונה. בין לבין שילבנו את אהבתנו לטיולים. טיילנו בעולם, ראינו נופים והכרנו תרבויות שונות …עד היום טיילנו בעשרים מדינות.

הזוית האישית

אורי הנכד המתעד: היה מהנה לעבוד עם סבא וללמוד עליו עוד דברים חדשים. אני מאחל לו בריאות ואריכות ימים ושימשיך לטוס ולראות את העולם.

מילון

פנימייה צבאית
בית ספר צבאי שמכשיר להיות חיילים

טנק מרכבה
מרכבה היא סדרה של טנקי מערכה ישראליים, המהווים את עמוד השדרה של חיל השריון הישראלי. ייצור המרכבה החל ב-1979, בחלוף השנים פותחו דגמים מתקדמים ומשוכללים יותר (כל דגם מכונה "סימן"). הדגם המתקדם ביותר הוא מרכבה סימן 4 שייצורו החל בשנת 2003, וזכה לשדרוג משמעותי בתצורת "סימן 4 ברק" (המכונה לעיתים באופן שגוי, הן בצה"ל והן בתקשורת, "מרכבה סימן 5"). טנקי מרכבה סימן 4 ברק מחליפים דגמים קודמים של סימן 4 החל משנת 2023. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בימים שלנו לא היו פלאפונים וכדי ליצור קשר אחד עם השני היינו שולחים מכתבים אחד לשני וקובעים מתי ניפגש“

הקשר הרב דורי