מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זאת הדרך שלי

סבתא עשירה ואני עם היצירת שלנו
יצירת חנוכיה משותפת
לגדול יחד עם המדינה - סיפורה של סבתא עשירה ביטון

הקשר הרב דורי של סבתא עשירה ורוני

שמי הוא עשירה נתח, אבל כולם קוראים לי שירה. נולדתי בחיפה בתאריך 20.3.1956 להורים: אבי, יוסף נתח יליד עכו ואמי, זהבה נתח ילידת ירושלים.

בילדותי גדלתי ברחוב מסדה. גן החובה שלי היה ברחוב פועה ולגננת קראו רחל. את לימודי בבית הספר היסודי למדתי בבית הספר רמז" שהיום הוא נקרא בסמ"ת. בזמני למדנו מכיתה א' עד כיתה ח' באותו בית ספר. לא היתה חטיבת ביניים.

בתקופה זו ילדותי עברה עם חברי מהשכונה במשחקים: 7 אבנים , 5 אבנים, מחניים, כדורגל, קפיצה על גומי וקלאס ועוד משחקי חוץ… בנוסך, הייתה פעילות בתנועת הצופים, בה הייתי חברה, בימי שלישי ושבת, במסגרת זו יצאנו לטיולים רבים ומחנות נוער בחיק הטבע. הייתי בתנועת הנוער "צופים" עד לכיתה יא'. המוזיקה שאהבתי בנעוריי, הייתה מוזיקת שנות השבעים גם שירים ישראליים וגם לועזיים.

לא התגייסתי בגיל 18 עקב בעיות רפואיות, אך בגיל 30 כאמא לשלושה ילדים, עברתי קורס קצינות של פיקוד העורף, כמפקדת שטח לשעת חירום, השתחררתי בדרגת סג"ן .

בחיי הבוגרים עבדתי שנים רבות בתחום התקשורת במערכות העיתונים: "מעריב" ו"ידיעות אחרונות" כמנהלת פרסום.

את בן זוגי הכרתי במסיבה עם חברים משותפים. התחתנו בגיל צעיר. בן זוגי היה בן 23 ואני הייתי בת 20. ילדתי שלושה ילדים: זהבית ,יוסי וחלי (היא אימא של רוני). המשפחה שלנו בקשר וחוגגת בחגים ובימי הולדת ונפגשים גם בימי חול.

יש במשפחתנו חפץ שעובר מדור לדור, זהו ספר תורה של סבי, אותו הוא קיבל בטקס בר המצווה שלו בירושלים. אנו שומרים עליו למזכרת ומעבירים אותו הלאה למשמרת מדור לדור.

יצאתי לגמלאות לפני ארבע שנים ובתקופת הקורונה השתדלתי להעסיק את עצמי בספורט שליד הבית, בבישול ובקריאה. תחביבי הם קריאה, הליכה, ספורט, בישול, וצפייה בתוכניות מעניינות בטלוויזיה ונסיעות וטיולים בחו"ל ובארץ.

מסר שלי לדור הצעיר

אני מאחלת להם לחוות את ילדותם, כמו שאני חוויתי בילדותי: במפגש עם חברים, בפעילויות ולא להיות כל היום מרותקים מול המסכים ומול המדיה.

הזוית האישית

עשירה: דרך החוויה הנכדים לומדים להכיר את חייהם של הסבים והסבתות, להבין את עץ השורשים ומאין הם הגיעו ואת סיפור חייהם. הייתה חוויה נהדרת ומומלצת.

רוני: השנה בחג החנוכה סבתא ואני הכנו יצירה משותפת, בימים בהם המדינה שלנו נמצאת במלחמה קשה, מלחמת חרבות הברזל – "יחד ננצח"!!

תמונה 1

מילון

בסמ"ת
"בסמ"ת (נהגה "בּוֹסְמָת") - בית ספר מקצועי תיכוני להנדסאים וטכנאים מוסמכים" הוא בית ספר תיכון לחינוך מדעי וטכנולוגי שהוקם על ידי הטכניון בחיפה בשנת 1928 והיה בית הספר המדעי-טכנולוגי הראשון בארץ ישראל. מבנה בית הספר כלל מעבדות, ספרייה ומתקני ספורט. בית הספר נסגר בשנת 2007 ונפתח מחדש בשנת 2013. שמו של בית הספר הוסב ל"בסמת החדש" הוגדר כבית ספר מדעי טכנולוגי על אזורי. (ויקיפדיה)

סג"ן
דרגה בצבא

ציטוטים

” עברתי קורס קצינות של פיקוד העורף כמפקדת שטח לישעת חירום השתחררתי בדרגת סג"ן .“

הקשר הרב דורי